۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۶۹۹۳۵۳

تقدیر دبیر شورای عالی فضای مجازی از ورود ساختارمند حوزه به عرصه فقه معاصر

تقدیر دبیر شورای عالی فضای مجازی از ورود ساختارمند حوزه به عرصه فقه معاصر
دبیر شورای عالی فضای مجازی طی پیامی به مدیر حوزه‌های علمیه از ورود ساختارمند حوزه به عرصه فقه معاصر به‌ویژه فقه فضای مجازی تشکر کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سید ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی طی پیامی به مدیر حوزه‌های علمیه از ورود ساختارمند حوزه به عرصه فقه معاصر به‌ویژه فقه فضای مجازی تشکر کرد و گفت: کرسی‌های دروس خارج فقه حوزه‌های علمیه، علاوه بر بررسی عمیق و دقیق مسائل فقهی، همواره از توان جریان‌سازی و جهت‌بخشی علمی در میان طلاب علوم دینی برخوردار بوده است.

وی افزود: از سوی دیگر حجم مسائل و چالش‌های بنیادین علمی در عرصه‌های مختلف فضای مجازی، بقدری انبوه است که جز با تمحض خیل کثیری از نخبگان حوزوی در عرصه مطالعات اسلامی فضای مجازی، پاسخ داده نخواهد شد و این امر تنها با جریان‌سازی نخبگانی و گفتمانی تحقق‌پذیر است.

فیروزآبادی اظهار کرد: از این‌رو ورود ساختارمند حوزه به عرصه فقه معاصر به‌ویژه فقه فضای مجازی، برگزاری دروس خارج مرتبط و نیز تقریر و تالیف کتب فقهی در باب موضوعات فضای مجازی، ورودی هوشمندانه و شایان تقدیر است. لذا با ابراز خرسندی از رویکرد متخذه حوزه علمیه، مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام می‌دارم.

ارسال نظرات