۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۶۹۹۷۷۴

هشدار ها نسبت به آغاز انتفاضه سوم

هشدار ها نسبت به آغاز انتفاضه سوم
سه تن از فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی درباره پیآمدهای تداوم خشونت شهرک‌ نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری و آغاز انتفاضه سوم هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سه تن از فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی که پیشتر در فرماندهی مرکزی ارتش خدمت کرده و اکنون عضوی از جنبش غیر دولتی «فرماندهان به خاطر امنیت اسرائیل» هستند، درباره پیامدهای استمرار خشونت شهرک‌ نشینان در کرانه باختری هشدار دادند.

جنبش مذکور در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد و اعضای آن فرماندهان سابق ارتش، سرویس امنیت و اطلاعات عمومی (شاباک)، پلیس و موساد هستند. این جنبش خواهان حل منازعه با فلسطینیان از طریق راهکار سیاسی مبتنی بر راه‌حل دو دولت است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، سه فرمانده سابق ارتش تأکید کردند که خشونت شهر‌ک‌ نشینان باعث تضعیف بازدارندگی ارتش اسرائیل خواهد شد.

آنها همچنین تأکید کردند که شهرک‌ نشینان از خشونت جمعی سازماندهی‌شده استفاده می‌کنند و حاکمیت دولت و قوانین آن را به چالش می‌کشند.

به نوشته وبگاه «النشره» لبنان، این فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دادند که اهتمام بین‌المللی به خشونت شهرک‌ نشینان به نقطه حساس و دشواری رسیده و با انتقاد همه طرف‌ها اعم از دشمن و دوست به ویژه دولت و کنگره آمریکا و اقلیت یهودیان در آمریکا مواجه شده است.

ارسال نظرات