۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۷۰۰۷۱۰
از سوی حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار می شود؛

همایش ملی «سیره شناسی علامه مصباح یزدی در مطالعات اسلامی»

همایش ملی «سیره شناسی علامه مصباح یزدی در مطالعات اسلامی»
مازندران - مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از برگزاری همایش ملی سیره شناسی علامه مصباح یزدی در مطالعات اسلامی خبر داد.

حجت الاسلام جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری همایش ملی سیره شناسی علامه مصباح یزدی در مطالعات اسلامی خبر داد.

وی افزود: این همایش ملی از سوی مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) بابل، مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران و با همکاری مراکز علمی و نهادهای اجرایی استان برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، علامه مصباح یزدی(ره) و مطالعات اسلامی، علوم قرآن و حدیث، علوم تربیتی و روان شناسی اسلامی، فقه و سیاست و تمدن از جمله محور های اصلی این همایش ملی است، تصریح کرد: هر یک از این محور های شامل زیر محورهایی است که برگرفته از آثار مرحوم علامه مصباح یزدی است.

وی با بیان این که محققان و پژوهشگران در تدوین مقاله ، محور، آراء، اندیشه و سیره آیت الله مصباح یزدی را مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: موضوعات محورهای همایش با توجه به تشخیص محقق و نظر کارشناسان علمی قابل تغییر، اما اولویت با موضوعات مطرح شده است.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به ثبت این همایش ملی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، بیان داشت: محققان و پژوهشگران تا 25 اسفند ماه فرصت دارند تا مقالات خود به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که این همایش یازدهم اردیبهشت ماه در استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: آثار برگزیده همایش در مجله علمی به چاپ خواهد رسید.

وی در ادامه سخنان خود آیت الله مصباح یزدی(ره) را شخصيتي متفكر در تراز انقلاب اسلامي براي تمدن سازي نوين اسلامي ایرانی معرفی کرد و گفت: این عالم متفکر در كنار ديگر چهره هاي مبارز و انقلابي حوزه هاي علميه از جايگاه والا و خاصي بهره مند است.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که آیت الله مصباح یزدی(ره) همواره در سنگر دفاع از انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران ايفاء نقش نموده است، خاطرنشان کرد: این عالم فیلسوف هرگز از سختي هاي راه و كنايه دوست و دشمن خسته نشده و جبهه مبارزاتي خود را ترك نکرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که اگر بخواهيم آثار و تاثيرات رفتاري آیت الله مصباح یزدی(ره) در حوزه انقلاب اسلامي را در يك خط بياوريم، بايد بگوئيم كه ايشان از عرصه ترويج نظري ايدئولوژي و نظام فكري انقلاب تا طراحي وتربيت نظام تربيتي كارگزاران حكومتي در تراز انقلاب اسلامي ايران، نقش آفرين بود، ادامه داد: اين نقش آفريني جامع انگارانه كمتر از سوي ديگر شاگردان و انقلابيون حوزوي و دانشگاهي ديده شده است.

وی با بیان این که علي رغم شناخت كلي از شخصيت مبارزاتي و انقلابي آیت الله مصباح یزدی(ره) و انتشار آثار علمي و عملي ايشان در سطح جامعه ايران و جهان اسلام و غير اسلام؛ همچنان منظومه فكري و جايگاه انقلابي ايشان بخصوص از حيث جامع انگاري مغفول و ناشناخته است، تصریح کرد: تنها از ایشان به عنوان يكي تحليل گر و مبارز سياسي و مصلح اجتماعي ياد مي كنند و همچنان گوهرهاي ناشناخته ای از منظومه نظريه پردازي ايشان به خصوص در عرصه علوم قرآني و نظام تربيت اسلامي، ناشناخته مانده است.

حجت الاسلام قائمی ادامه داد: با برگزاري اين همايش می توان گامي مهم و هر چند كوچك، در ارائه يك شناخت نامه جامع از منظومه فكري علامه مصباح(ره) به جامعه انساني تشنه به معارف حقه اسلامي، برداشته و زمينه هاي لازم براي شناخت و بيشتر آن عالم رباني آماده سازد./950/ت302/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
خود را در برابر مردم بالاتر نمیدانست ،
0
1