۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۷۰۱۴۰۳
حجت الاسلام محققی در مدرسه علمیه امام خمینی:

لزوم نقش آفرینی طلاب در زمینه جهاد تبیین / طلاب با جریانات دهه ۶۰ آشنا شوند

لزوم نقش آفرینی طلاب در زمینه جهاد تبیین / طلاب با جریانات دهه ۶۰ آشنا شوند
مدیرعامل خبرگزاری رسا بر لزوم نقش آفرینی طلاب جوان در زمینه جهاد تبیین تأکید کرد و گفت: طلاب با جریانات دهه ۶۰ آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران،  در آستانه دهه فجر و چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی جلسه‌ای بصیرتی با حضور حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شعبه 2 تهران برگزار شد.

حجت الاسلام محققی در این جلسه بر لزوم بصیرت افزایی و آشنایی هرچه بیشتر طلاب با جریان های سیاسی تاکید کرد و گفت: توجه حوزویان به مقوله شناخت جریان های مختلف سیاسی بویژه جریان شناسی دهه شصت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص خط تحریف اظهار داشت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم شکست خواهد خورد و لذا طلاب، روحانیت و حوزه های علمیه در تحقق این مطالبه مهم و جهاد تبیین رسالت مهمی را برعهده دارند.

رسالت مهم طلاب در تحقق جهاد تبیین

مدیرعامل خبرگزاری رسا خواستار نقش آفرینی طلاب جوان در زمینه جهاد تبیین شد و افزود: یکی از مقاطع حساس در تاریخ انقلاب اسلامی مربوط به دهه شصت است که طلاب باید بدانند در این مقطع حساس چه اتفاقاتی رخ داده است.

وی بی توجهی به حوادث دهه 60 را موجب تغییر جایگاه جلاد و شهید برشمرد و تصریح کرد: بدون شک دشمن از جهل ما نهایت استفاده را در راستای اهداف شوم خود خواهد برد و در اثر بی توجهی به حوادث تاریخ جای جلاد و شهید را در تغییر خواهد داد.

حجت الاسلام محققی با اشاره به اهداف شکل گیری موسسه تنظیم و نشر امام(ره) پرداخت و خاطرنشان کرد: صیانت از تحریف اندیشه های امام راحل فلسفه اصلی و ماموریت مهم این موسسه است و این موسسه ادوار مختلفی را پشت سر گذاشته است و متاسفانه بعد از رحلت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد آقا خمینی یادگار عزیز مرحوم امام(ره) روندی که در پیش گرفته است باعث نگرانی هایی در بین جریان های اصیل و دلداده امام و انقلاب ایجاد کرده است.

وی ضمن بیان توصیه های اخلاقی خطاب به طلاب و روحانیون اظهار داشت: مدرسه علمیه امام خمینی(ره) از مدارس موفق در زمینه های آموزشی، پژوهشی، تهذیبی و فعالیت های بصیرتی و جهادی است.

گفتنی است، حجت الاسلام محققی در پایان از مدیریت مدرسه امام خمینی(ره) حجت الاسلام حسن مرادی تقدیر کرد.

ارسال نظرات