۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۰۱۹۴۰
آیت الله حیدری:

افول آمریکا و رژیم صهیونیستی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است

افول آمریکا و رژیم صهیونیستی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است
آیت الله حیدری پیروزی انقلاب اسلامی را منشأ تحولات اساسی در جهان و منطقه دانست و گفت: افول آمریکا و رژیم صهیونیستی از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی است.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین دستاوردهای چهل و سه ساله پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی هم از منظر کمی و هم از  جهت کیفی به قدری زیاد است که نمی‌توان آنها را شمارش کرد.

آیت الله حیدری پیروزی انقلاب اسلامی را منشأ پیشرفت های بزرگ برای کشور توصیف و اظهار کرد: دستاوردها و پیشرفت هایی که بعد از انقلاب برای کشور ایران حاصل شده در طول تاریخ بی نظیر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: رژیم پهلوی پای ملت ایران را به زنجیر کشیده بود و جلوی بروز استعدادهای جوانان را گرفت و همچنین رژیم جائر پهلوی همه ثروت ها و سرمایه های کشور را به تاراج برده بود.

وی با بیان اینکه پادشاهان پهلوی، ایران را به یکی از ایالت های آمریکا تبدیل کرده بودند و آنها بدین امر افتخار می کردند، گفت: ملت ایران برای به دست آوردن آزادی، حریت و استقلال به پا خاستند و به معنویت، عدالت، آزادی و اندیشه اسلامی روی آوردند و  همچنین مردم برای توسعه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور تلاش های فراوانی را انجام دادند.

آیت الله حیدری پیروزی انقلاب اسلامی را سرچشمه تحولات اساسی در جهان و منطقه دانست و افزود: فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی معلول علت های مختلفی بوده که یکی از علت های آن پیروزی انقلاب اسلامی است، زیرا که کمونیسم دین را افیون ملت ها می دانست اما تمام بشریت دریافتند که ملت ایران بر اساس مبانی دینی به پیروزی رسیده، از این رو امام امت در نامه ای که به گورباچف نوشتند فرمودند: صدای خرد شدن استخوان های مارکسیسم را می شنوم.

وی افول آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل را نیز از برکات پیروزی انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی قدرت پوشالی برای خود در جهان ترسیم کردند، به طوری که رژیم غاصب اسرائیل شعار از نیل تا فرات را سر داده بود، اما اکنون نه تنها این رژیم دست از این شعار برداشت بلکه دیوار حائل میان خود و غزه ایجاد کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم صدور انقلاب اسلامی در جهان تأکید و اظهار کرد: از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل محور مقاومت در منطقه و همچنین جنبش حماس فلسطین، حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق است.

آیت الله حیدری انتشار معارف و ارزش های دینی در جهان را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: هرچند هنوز نواقص و کاستی هایی در کشور وجود دارد و برای رسیدن به قله های پیشرفت فاصله داریم، اما باید ما با اتحاد و همدلی به سوی دستیابی به قله های پیشرفت و توسعه حرکت کنیم.

وی بر لزوم جهاد تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی میان نسل جوان تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمان جهاد تبیین را بر اساس مبانی قرآنی ترسیم کرده، از این رو باید آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

ارسال نظرات