۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۰۲۲۹۴
یادداشت/ اعتقاد بانوی شهیده؛

از خاک وطن نتوان که گذشت

از خاک وطن نتوان که گذشت
شهیده عباسی فر با وجود سن کم، بسیار مدافع وطن بود و اعتقاد داشت نباید از خاک وطن گذشت؛ همچنین احترام به والدین برایش اهمیت بسیار زیادی داشت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، زنان شهید واژه به واژه ایثار را برایمان معنا کردند. هر چه بیشتر از آن‌ها بدانیم، چون چراغ راه فروزانی‌اند که صراط مستقیم را هرگز گم نخواهیم کرد. در برگ برگ خاطرات بانوان شهید جست‌وجو می‌کنیم و این‌بار به نام شهیده افتخار عباسی فر می‌رسیم.

زندگی‌نامه

دشت لاله سرخ و شهادت شهیده «افتخار عباسی فر» سال ۱۳۴۵در خانواده ای مذهبی و با ایمان در شهرستان خرم آباد دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در دبیرستان ۱۳ آبان به پایان رسانید و از آن جایی که به طلبگی و تحصیل علوم دینی علاقه زیاد داشت تحت نظر حجت الاسلام والمسلمین استاد صدری و اساتید دیگر به این امر مشغول شد.

شهیده عباسی فر فرزند پنجم خانواده بود که با اخلاق و رفتار عالی تأثیر زیادی بر خانواده می گذاشت و با وجود سن کم بسیار مدافع وطن بود و اعتقاد داشت نباید از خاک وطن گذشت؛ همچنین احترام به والدین برایش اهمیت بسیار زیادی داشت.

از هم سن و سالانش برتر بود

از کودکی به مسائل دینی پایبند و علاقه مند بود. تقیدات دینی او را به خوبی می شد از حجابش فهمید که از هم سن و سالانش برتر بود.

با بستگان و دوستانش، با گشاده رویی و فروتنی برخورد می کرد. رفتاری محبت آمیز داشت و از خوش فکری و بیان شیوایی که داشت، برای یاری و مشورت دادن به دیگران بهره می برد.

خواهرش نسترن نیز که 9 سال از او کوچک تر بود، در بسیاری از صفات اخلاقی، شبیه افتخار بود. نسترن هنگام شهادت فقط 13 سال داشت و با این حال از او به عنوان دختری متین و متدین یاد می کنند که آرزو داشت پزشکی بخواند.

بستگان و آشنایان، هر دو خواهر را به آرامش و ادب و اخلاق می شناختند. در بیرون از منزل، با وقار و متانت گام بر می‌داشتند و شاید همین صفات مشابه بود که باعث شد، هر دو، از یک پنجره و با یک پرواز، راهی عالم ملکوت گردند.

شهادت

افتخار به همراه خواهر گرامیش شهیده نسترن عباسی فر در دبیرستان 13 آبان و در روز نهم فروردین 1367، بر اثر بمباران هوایی رژیم بعث عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ارسال نظرات