۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۰۳۰۲۹

طرح اختصاص بنزین به افراد در کیش راه اندازی شد

طرح اختصاص بنزین به افراد در کیش راه اندازی شد
اجرای آزمایشی طرح اختصاص بنزین به افراد به جای خودرو در کیش آغاز شد و طی دو تا سه هفته آینده نیز در قشم آغاز می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکشنبه یکم اسفند کمیته اطلاع رسانی «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» اعلام کرد که این طرح  در جزیره کیش آغاز شد و همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، واجد دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری شدند.

سهمیه خودرو‌های عمومی مانند قبل به کارت سوخت آن‌ها تعلق می‌گیرد؛ شهروندان جزیره کیش می‌توانند با همان کارت‌های بانکی در پمپ بنزین‌ها سوخت گیری کرده و بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، همچنان می‌توانند از سهمیه‌های پیشین در کارت‌های سوخت خود نیز استفاده کنند.

کارت بانکی محل ذخیر سهمیه سوخت کیشوندان بدون خودرو

حسین شمسیان راد سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری اعلام کرد: «برای دریافت سوخت، پس از کشیدن کارت بانکی در محل جایگاه با وارد کردن چهار رقم آخر کد ملی صاحب کارت، میزان سهمیه یارانه‌ای و آزادِ اختصاص یافته، مشخص می‌شود که پس از آن، شخص سوخت گیری می‌کند و کارت بانکی را مجدد می‌کشد؛ پس از وارد کردن رمز کارت، پرداخت انجام می‌شود. حدود ۵۴ درصد از مردم هیچ نوع کارت سوختی ندارند و عملا بخش زیادی از مردم از یارانه اختصاص یافته به بنزین بی بهره هستند؛ ولی با اجرای این طرح خانواده‌های فاقد خودرو نیز از یارانه بنزین برخوردار خواهند شد و این به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر است».

این سهمیه در تمام کارت‌های بانکی سرپرست خانوار اعمال شده و کیشوندان می‌توانند با شماره گیری کد #۳۹*۴* از میزان سهمیه خانوار خود مطلع شوند و برای رفع مشکلات احتمالی با تلفن گویا با شماره ۰۷۶۴۴۱۴ تماس بگیرند. از طریق ثبت نام در سامانه www.benzineman.ir نیز، فروش سهمیه یا انتقال به یک کد ملی دیگر امکان پذیر خواهد بود.

ارسال نظرات