۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۰۳۶۵۳
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی خبر داد؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری گسترده بین دانشگاه‌های رضوی و وارث الانبیاء

انعقاد تفاهم نامه همکاری گسترده بین دانشگاه‌های رضوی و وارث الانبیاء
خراسان رضوی - در سفر دکتر التمیمی به مشهد زمینه های همکاری بین دانشگاه رضوی و وارث الانبیاء بررسی و قرار بر امضای تفاهمی برای آغاز فعالیت های مشترک شد.

حجت الاسلام علی خیاط، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، بیان داشت: ابتدای ماه رجب سفری به کربلا داشتیم و از دانشگاه وارث الانبیا دیدن کردیم ضمن گفت و گو با فعالیت ها و عملکرد آنها آشنا و قرار بر همکاری های مشترک بین دو دانشگاه شد.

وی افزود: اکنون رجب به پایان نرسیده حیدر عبدالزهره التمیمی، رییس آموزش عالی عتبه حسینی با تعدادی از همراهانش از دانشگاه الزهرا به مشهد آمده و دیدار و گفت و گویی مجدد صورت گرفت.

رییس دانشگاه رضوی بیان داشت: در این جلسه دانشگاه رضوی را معرفی کردیم و بخش های مختلف از جمله آموزش، پژوهش و فرهنگ، منشورات و دیگر فعالیت های علمی بیان شد.

وی افزود: حضور سریع آقایان حکایت از عزم جدی آنان در برقراری ارتباط علمی بین دو دانشگاه دارد صحبت های خیلی خوبی در زمینه همکاری های بین دو دانشگاه صورت گرفت دانشگاه وارث الانبیاء و الزهرا که بخش خواهران آن بوده و مستقل شده، تازه تاسیس هستند و تمایل دارند از تجارب دانشگاه رضوی در زمینه برنامه های علمی پژوهشی و فرهنگی تربیتی استفاده کنند.

حجت الاسلام خیاط بیان داشت: آنها نیازمند کمک در شیوه های آموزشی و تربیتی هستند زمینه های همکاری بسیاری وجود دارد که برای بُعد بین المللی دانشگاه نیز مفید است و در جهت حدیث احیای امر نیز که یکی از وظایف ما محسوب می شود قدم موثری برداشته خواهد شد.

وی افزود: این هیئت عراقی ضمن معرفی دانشگاه خود زمینه های تفاهم و همکاری را بیان کردند که مواردی همچون تبادل استاد و دانشجو، انتشارات مشترک، راهنمایی رساله ها و پایان نامه ها، برگزاری سمینار و وبینارهای علمی و دوره های مهارتی تربیتی مطرح شد.

رییس دانشگاه رضوی بیان داشت: از حیث همکاری در بخش منشورات مشترک قرار شد به دلیل نیاز آنها به منابع درسی، مجموعه کتاب های منتشر شده در دانشگاه به صورت یک لیست تفصیلی ارائه شود تا منتخب آنها ترجمه و در آن دو دانشگاه مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: تفاهم نامه ای آماده شده که در سفر رییس دانشگاه وارث الانبیاء به مشهد به زودی امضا و تایید می شود سفر سریع آنان پس از مدت کوتاهی به مشهد و نیز آماده کردن تفاهم نامه حکایت از همکاری جدی دارد که این تجربه خوبی در همکاری ما با دانشگاه های عراقی خواهد بود.

وی در پایان اشاره کرد: دانشگاه الزهرا بخش خواهران وارث الانبیاء بوده که مجزا شده و در زمینه پزشکی و پیراپزشکی و رشته هایی این چنین فعالیت دارد که نیازمند تربیت دینی و اسلامی است که در این همکاری ها تامین خواهد شد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات