۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۰۳۸۱۸
نماینده ولی فقیه در کاشان عنوان کرد؛

آمریکا؛ تروریسم دولتی / ایران اسلامی، پیشگام در مبارزه با تروریسم

آمریکا؛ تروریسم دولتی / ایران اسلامی، پیشگام در مبارزه با تروریسم
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: ریشه بحران اوکراین در سیاست‌های رژیم بحران ساز و بحران زیست آمریکا است و آمریکا با ایجاد بحران در اوکراین قصد نفوذ در منطقه را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کرد، گفت: امام خمینی(ره) می‌گوید هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.

وی ادامه داد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کرده است آمریکا مورد اعتماد نیست و بدعهدی‌های آمریکا در سراسر جهان فراوان بوده و امروز چهره آمریکا در بحران اوکراین بیش از پیش نمایان است و خباثت‌های آمریکا بیش از پیش بروز و ظهور دارد.

آیت الله سلیمانی به سیاست‌های جمهوری اسلامی در قبال جنگ بین روسیه و اوکراین اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید مبعث به مواضع سه گانه نظام اسلامی ایران در رابطه با تهاجم روسیه به اوکراین تأکید و رئیس جمهور ایران نیز آن را به عنوان سیاست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی ادامه داد: ریشه و اساس بحران اوکراین در سیاست‌ها و اقدامات رژیم بحران ساز و بحران زیست آمریکا است و آمریکا با ایجاد بحران در اوکراین قصد نفوذ در منطقه را دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مخالف کشتار غیر نظامیان و حمله به زیر ساخت‌های کشور‌ها است، افزود: جمهوری اسلامی که خود قربانی تروریسم بوده، پیشگام در مبارزه با تروریسم است.

آیت الله سلیمانی شهیدان بهشتی، رجائی، مطهری، باهنر، دستغیب، اشرفی، مدنی و صدوقی‌ها را قربانی تروریسم دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران که خود قربانی تروریسم است، برای مبارزه با تروریسم وارد ارودگاه آمریکایی‌ها نمی‌شود، چرا که آمریکا را تروریسم دولتی می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در رابطه با بحران اوکراین حکیمانه‌ترین مواضع را دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، جمهوری اسلامی با جنگ و تخریب زیرساخت‌ها مخالف است.

به گفته وی رد پای آمریکا در فتنه اوکراین مشهود است، چرا که آمریکا روسیه را مجبور کرده است برای دفاع از حریم خود اقدام به تهاجم به اوکراین کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: جمهوری اسلامی ایران هر گونه تهاجم و تجاوز به کشور‌های دیگر را محکوم می‌کند و اعتقاد دارد از راه غیر نظامی و با استفاده ازشیوه دیپلماسی، اختلافات فی مابین باید حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی خواهان توقف و خاتمه جنگ روسیه و اوکراین است، اظهار داشت: این موضع جمهوری اسلامی ایران را در ادبیات سیاسی جهان، موضع بی طرفی فعال می‌دانند.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: در حمله آمریکا به عراق برخی در درون کشور اعتقاد داشتند زمان درگیری با آمریکا فرارسیده است، اما جمهوری اسلامی ایران دشمن آمریکا است و چون به آمریکا اعتماد ندارد بهترین موضع گیری را داشت./۱۳۰۷/پ201/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات