۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۷۰۴۸۵۳
امام‌جمعه بجنورد:

مدارس پیش‌حوزوی در خراسان شمالی راه‌اندازی و تقویت شود

مدارس پیش‌حوزوی در خراسان شمالی راه‌اندازی و تقویت شود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مدارس پیش‌حوزوی می‌توانند رسالت تقویت اصول دینی و اسلامی فرزندان به‌عنوان ارکان اصلی تربیت نسل جدید را بر عهده گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: مردم و والدین دانش آموزان از مدارس پیش حوزوی استقبال خوبی داشته‌اند؛ ازاین‌رو شایسته است در سطوح پایین‌تر ازجمله کودکستان‌ها و مهدهای کودک هم به آموزش‌های پیش حوزوی توجه شود.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی و توسعه مدارس پیش‌حوزوی در استان، تصریح کرد: در مدارس پیش حوزوی با هماهنگی آموزش‌وپرورش و مدیریت حوزه‌های علمیه، آموزش‌های لازم به دانش آموزان و کودکان ارائه می‌شود و در کنار این مدارس، امکان تحصیل در سطوح حوزه‌های علمیه نیز فراهم می‌شود.

 امام‌جمعه بجنورد اضافه کرد: اصول دینی و اسلامی از ارکان اصلی تربیتی به شمار می‌رود که باید در حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش تقویت شود؛ ازاین‌رو لازم است تمامی مجموعه‌های فرهنگی با هم‌افزایی و انسجام بیشتر، بستر و زمینه تعالی فرهنگی را در استان فراهم کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مدارس پیش‌حوزوی می‌توانند رسالت تقویت اصول دینی و اسلامی فرزندان به‌عنوان ارکان اصلی تربیت نسل جدید را بر عهده گرفته و فضای تربیتی و اخلاقی جامعه را بهبود دهند.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه باید بار تربیتی جوانان را به دوش بکشند، اظهار کرد: اصول فکری دانش آموزان در آموزش‌وپرورش شکل می‌گیرد که این رویه باید در حوزه علمیه نیز برقرار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: عالمان دینی در دو مکتب آموزشی نهاد آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه رشد می‌کنند؛ ازاین‌رو باید این دو نهاد فرهنگی در راستای تربیت شایسته فرزندان ما گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: فضاهای فرهنگی و آموزشی بلااستفاده آموزش‌وپرورش در استان باید در اختیار حوزه علمیه قرار گیرد تا کمبودهای این بخش جبران شود، ضمن اینکه برگزاری دوره‌های روشنگری در مناطق محروم استان نیز باید تقویت شده و از این فرصت برای وحدت بیشتر بین این دو نهاد استفاده شود.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به هفت دستورالعمل فرهنگی تأکید کرده‌اند و با توجه به اینکه آموزش‌وپرورش بیشترین پوشش تربیتی را در جامعه دارد، باید در این بخش سرمایه‌گذاری بیشتری کند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات