۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۸۸۱۶۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی از ۲۰ شهریور

آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی از ۲۰ شهریور
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام حیدری گفت: سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی از بیستم شهریورماه با لحاظ مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان که در محل مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، از آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان از بیستم شهریورماه خبر داد.

وی از مدیران مدارس خواست تا برای آغاز سال تحصیلی جدید از بیستم شهریورماه با لحاظ کردن وضعیت کرونا در هر شهر و بر اساس مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

حجت‌الاسلام حیدری با تأکید بر اینکه سلامت اساتید و طلاب در اولویت اول برنامه‌ریزی حوزه علمیه است، گفت: با فراهم کردن و تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی و بهره‌گیری از تجارب مدارس دیگر، فعالیت مدارس آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری، گفت: با بهتر شدن شرایط کرونایی کشور بالأخص در شهرستان‌های خراسان شمالی و با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری حضوری، کلاس‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت آگاهی خانواده‌ها از روند آموزشی فرزندانشان و تأثیر خانواده‌ها بر روند رو به رشد تحصیلی فرزندان بالأخص در شرایط برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی، افزود: مدیران مدارس علمیه با توجه به اهمیت موضوع و لازمه آگاهی خانواده‌ها از روند آموزشی فرزندانشان، برای والدین جلسات توجیهی برگزار و ارتباط خود را با خانواده طلاب جهت نظارت بر امور علمی و تربیتی فرزندانشان بیشتر کنند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و ۲۰۰ سال قدمت داشته و اکنون با بیش از ۳۰ هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.‌

مدارس علمیه در خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۵ به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقا یافت.‌

در سال تحصیلی آتی درمجموع بیش از دو هزار و ۶۰۰ طلبه در ۱۵ مدرسه علمیه خراسان شمالی شامل 6 مدرسه علمیه خواهران و ۹ مدرسه علمیه برادران استان در سطوح یک تا چهار تحصیل می‌کنند که از این تعداد بیش از هزار و ۷۰۰ نفر برادر و مابقی طلاب خواهر هستند.

همچنین تعداد کل اساتید مدارس علمیه خواهران و برادران استان ۱۹۰ نفر است که از این تعداد ۱۵۰ استاد برادر و ۴۰ استاد خواهر در مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان، مشغول به تدریس هستند.‌/9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات