۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۸۷۶۵۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

پیوندهای اجتماعی و فرهنگی باید در همه برنامه‌ها لحاظ شود

پیوندهای اجتماعی و فرهنگی باید در همه برنامه‌ها لحاظ شود
خراسان شمالی- حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید پیوند اجتماعی و فرهنگی را در اجرای برنامه‌های مختلف مدنظر داشت، زیرا اگر این دو جنبه با هم گره بخورد جبهه تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، با اشاره به اهمیت کار منسجم و شبکه‌ای، اظهار کرد: شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط یکپارچه عمدتاً با هدف هم‌افزایی، هماهنگی و انسجام در تبادل اطلاعات، برنامه‌ریزی و عملیات در یک تشکیلات صورت می‌گیرد و امروز دیگر بر هیچ فرهیخته‌ای پوشیده نیست که مجموعه‌ها بدون بهره بری از شبکه قادر به پیشبرد اهداف خود نیستند.

وی با بیان اینکه یک شبکه در سطح مطلوب دارای دو ویژگی پیوند درونی و ارتباط بیرونی بوده و به‌عبارت‌دیگر شبکه یک سیستم درون‌پیوندی و برون ارتباطی است، خاطرنشان کرد: این شبکه می‌تواند ساحت‌های متعددی داشته باشد، مثلاً در موضوع عید غدیر یک ساحتش پویش اطعام است، یک بخشاش حوزه فضای مجازی و تولیدات چندرسانه‌ای، بخش‌های دیگرش حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، حوزه ورزش و مسابقات، فعالیت‌های هنری، خدمات درمانی و ... می‌تواند باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه در همین فرایند فرهنگی اگر شبکه اجتماعی با شبکه فرهنگی متصل و مرتبط شود، جبهه فرهنگی شکل می‌گیرد، تصریح کرد: در این راستا لازم است در قرارگاه‌های فرهنگی نماز جمعه ستادی متشکل از هیأت اندیشه‌ورزی و برنامه‌ریزی شکل بگیرد و این فرایند را مدیریت کند.

وی ادامه داد: باید این ستاد به‌گونه‌ای فعالیت کند که به‌طور مثال غدیر همه‌اش غذا و اطعام و فعالیت‌های تک‌بعدی نشود، زیرا این‌گونه فعالیت‌ها اگر فرهنگی صِرف یا اجتماعی صِرف باشد، چندان موفق نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه همواره باید پیوند اجتماعی و فرهنگی را در برنامه‌ها مد نظر داشت، اضافه کرد: اگر این دو جنبه با هم گره بخورد جبهه تشکیل می‌شود و آن‌وقت در این جبهه حتی اساتید دانشگاه و حوزه هم درگیر می‌شوند، چون در جبهه فرهنگی اجتماعی، همه ظرفیت‌ها احصا و فعال می‌شود و تمام اقشار جامعه برای خود یک جای مخصوص دارند مانند تصاویر جورچینی و پازلی که هر قطعه به‌نوبه خود در تکمیل و کلیت تصویر نقش دارد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات