۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۰۴۸۷۸
حجت الاسلام والمسلمین مقامی:

آیت الله صافی گلپایگانی نگاهی بین المللی به اسلام داشت

آیت الله صافی گلپایگانی نگاهی بین المللی به اسلام داشت
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نگاه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به اسلام نگاه بین‌المللی بود و ایشان مسائل بین المللی را مطالعه و پیگیری می کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید مقامی نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در همایش «فقیه عالی مقام و مرجع بصیر» که در سالن جلسات دارالشفاء مدرسه فیضیه برگزار شد با اشاره به کمیته ای که در جمع آوری نقش بین‌المللی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در تبیین و ترویج اسلام اهل بیتی فعالیت دارد اظهار داشت: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مصداق حدیث «العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس» است که شبهات به کسی که زمانه خود را بشناسد هجوم نمی‌آورد و در جریان های ضد اسلامی می‌تواند به راحتی موضع‌گیری کند.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه ابراز کرد: نگاه مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به اسلام، نگاه جهانی و بین‌المللی بود و به همین منظور نیز ایشان، مسائل بین المللی را مطالعه و پیگیری می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مقامی با اشاره به موضع گیری های متعدد حضرت آیت الله صافی در عرصه های بین المللی بیان داشت: ایشان در مواقع مختلف مثل زمان پیروزی جبهه مقاومت بر داعش موضع گیری داشتند و در این زمان پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی این بود که پیروزی سپاه اسلام بر سپاه کفر و ضد بشریت را تبریک می گویم که این نوع بیان نشان از بصیرت ایشان است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تشکیل کمیته ای در جامعه مدرسین که نقش بین‌المللی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را در تبیین و ترویج اسلام اهل بیتی استخراج کرده است اظهار داشت: مطالب کمیته بسیار مختلف است اما رئوس مطالب استخراج آراء حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در عرصه بین الملل، الگو سازی از ایشان در عرصه بین الملل، عنوان انقلابی بودن و خدمات ایشان در عرصه بین الملل است.

وی در ادامه افزود: ریشه یابی علت موفقیت های داخلی و خارجی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، حساس بودن حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نسبت به طلاب خارجی و برطرف کردن احتیاجات آنان، تبیین نقش و آثار ایشان برای عرضه اسلام اهل بیتی و تبیین اندیشه های کلامی ایشان برای نقش آفرینی در عرصه بین الملل نیز برخی از رئوس مطالب این کمیته است.

ارسال نظرات