۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۰۶۳۲۰
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مسئولان جلوی بسترهای ایجاد ناهنجاری های اخلاقی را بگیرند

مسئولان جلوی بسترهای ایجاد ناهنجاری های اخلاقی را بگیرند
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: ناجا نباید در برخورد با ناهنجاری ها تنها باشد، مسؤولان باید جلوی بسترهای ایجاد ناهنجاری های اخلاقی را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار فرمانده انتظامی استان اصفهان و اعضای قرارگاه نوروزی 1401 پلیس استان ضمن تبریک سال و قرن جدید گفت: امیدواریم این قرن، قرن ظهور حضرت حجت ابن الحسن(ع) و قرن پیشرفت نظام اسلامی باشد و خداوند به ما توفیق دهد که بیشتر از گذشته در مسیر دین اسلام و مکتب الهی اهل بیت(ع) قدم برداریم.

وی با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که امنیت کشور حاصل زحمات نیروهای انتظامی است افزود: امنیت داخلی کشور عمدتاً بر عهده مجموعه انتظامی کشور است که الحمد الله ناجا هر سال در انجام این وظیفه خود موفق تر از سال قبل  ظاهر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با قدردانی از زحمات شبانه روزی نیروهای انتظامی سراسر کشور در طول سال به ویژه در تعطیلات نوروز گفت: انصافاً در ایام نوروز امنیت بسیار خوبی هم در کشور و هم در استان اصفهان حاکم بود که به سهم خودم از مجموعه انتظامی کل کشور به ویژه از نیروهای انتظامی اصفهان که دلسوزانه زحمت می کشند تشکر می کنم.

آیت الله طباطبایی نژاد، در ادامه یکی از اقدامات بسیارخوب پلیس اصفهان در ایام نوروز را جمع آوری معتادان متجاهر و دور نگهداشتن آنها از فضای شهر عنوان کرد و اظهار داشت: از مسئولان می خواهم مکان مناسبی را برای این افراد احداث کنند و به منظور درمان کامل حداقل 2 تا 3 سال آنها را در این مکان نگهدارند و ضمن ایجاد شغل برای آنها درآمد حاصل از شغلشان را به خانواده آنها بدهند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اعتیاد، زمینه ساز بسیاری از سرقت ها و نا امنی ها در جامعه است و فرد معتاد برای اینکه به مواد مصرفی خود برسد از دست زدن به هر جرم و جنایتی ابا ندارد گفت: تنها راه ریشه کن کردن مسئله شوم مواد مخدر از بین بردن تقاضا برای مصرف آن است چون اگر تقاضایی برای مصرف نباشد خود به خود قاچاق و فروش آن هم از بین خواهد رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هرچقدر از تعداد معتادان کشور کم کنیم  از وقوع جرایم به خصوص سرقت های خُرد هم کاسته می شود گفت: معتقدم باید نمایندگان مجلس قانون سختگیرانه ای را برای کسانی که سراغ مواد مخدر بروند وضع کنند و محرومیت های اجتماعی  را برای آنان در نظر بگیرند که اگر این کار به درستی انجام شود کسی جرأت اینکه به سمت مصرف مواد برود را نمی کند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه به انتقاد از وقوع  برخی ناهنجاری های اخلاقی در ایام نوروز پرداخت و گفت: مسئولان باید جلوی بسترهایی که باعث ایجاد ناهنجاری های اخلاقی در جامعه می شود را بگیرند و اجازه مانورهایی که مغایر با ارزش های اسلامی است را ندهند.

نماینده ولی فقیه در استان، تصریح کرد: ناجا نباید در برخورد با ناهنجاری های اخلاقی تنها باشد و باید همه مسئولان و نهادها و ارگان های مسئول وارد صحنه شوند و یک تصمیم جمعی و واحد برای این موضوع بگیرند.  

جمع آوری 2 هزار و 64 معتاد متجاهر در نوروز

سردار محمدرضا میرحیدری نیز در این دیدار با تبریک سال نو گفت: در نوروز امسال 27 میلیون و 645 هزار تردد از جاده های استان صورت گرفت و 2 میلیون و 192 هزار مسافر نیز وارد استان شدند که الحمد الله با کنترل و مهار جرایم توانستیم امنیت مطلوبی را برای شهروندان و گردشگران نوروزی فراهم آوریم.

 وی از انهدام 3 باند سرقت منزل و مغازه، تحت پوشش مامور خبر داد و افزود: در مجموع سرقت های مهم 10 درصد و در جمع کل سرقت ها 2 درصد کاهش را شاهد بودیم. همچنین سرقت مغازه 32 درصد، سرقت موتورسیکلت 22 درصد، کیف قاپی 40 درصد، اماکن خصوصی 8 درصد وسرقت احشام 42 درصد نسبت به نوروز سال 1400 کاهش داشت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در این مدت  نزدیک به یک تن و 400 کیلو مواد مخدر کشف، 2هزارو 64 معتاد متجاهر جمع آوری ، 333 نفر خرده فروش و 56 نفر قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند.همچنین 13 قبضه سلاح جنگی و 64 سلاح شکاری غیر مجاز نیز کشف شد.

سردار میرحیدری اضافه کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا 37 دستگاه خودرو و 5 دستگاه موتورسیکلت سنگین غیر مجاز توقیف و 62 متهم در این حوزه دستگیر شده و ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه بالغ بر 300میلیارد ریال بوده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در حوزه پلیس فتا 158 مورد وقوع جرم داشتیم که 105مورد آن کشف و 44 نفر در این رابطه دستگیر شدند ضمن اینکه کارشناسان این حوزه 167 مورد از سایت ها و صفحات مجرمانه را شناسایی و اقدامات لازم جهت مسدود سازی آنها را انجام دادند که این اقدام در پیشگیری از افتادن مردم در دام مجرمان سایبری بسیار مؤثر بود.

وی از کاهش 48 درصدی تعداد جان باختگان سر صحنه تصادف در راه های شهری و کاهش 3 درصدی تعداد جان باختگان در راه های برونشهری استان خبر داد و گفت: از نظر تعداد جان باختگان در مجموع راه های شهری و برونشهری  با 23 درصد کاهش مواجه بودیم.

سردار میرحیدری، اجرای طرح مبارزه با جیب بری و کیف زنی،آشکار سازی 38 نقطه حادثه خیز، استفاده از جایروکوپتر در جاده ها، احداث 14 ایستگاه امنیت و سلامت، برپایی نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد خیابان سبز با مشارکت همیاران پلیس در 3 نقطه شهر اصفهان، اجرای طرح ذوالفقار، اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی با رویکرد تامین امنیت بازار، پیشگیری و کنترل جرایم و مقابله جدی با ناهنجاری ها، طرح "سلمان محمدی" با مشارکت ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر، مجمع رهروان، بسیج و حوزه علمیه در 50 نقطه را بخشی از اقدامات پلیس استان در ایام نوروز عنوان کرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات