۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۰۶۷۰۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

امر به‌ معروف با رویکردهای ایجابی و سلبی اجرا شود

امر به‌ معروف با رویکردهای ایجابی و سلبی اجرا شود
خراسان شمالی– حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بر پیگیری توأمان کار فرهنگی و اقدامات قضایی درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: این دو باید در کنار هم اجرا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، با اشاره به اهمیت و تأثیر این فریضه الهی در جامعه دینی، اظهار کرد: به دلیل فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر، امت پیامبر(ص) خیر الامة لقب گرفت؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم اجرای بهتر و بیشتر این فریضه را ادامه دهیم.

وی افزود: شاید انجام معروف و ترک منکر توسط خودمان راحت باشد؛ اما اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر دشوارتر است؛ زیرا انجام این فرایض هزینه داشته و برای اجرای آن باید از آبرو و وقت خود هزینه کنیم، به‌گونه‌ای که گاهی مقابله‌به‌مثل و برخورد بد صورت می‌گیرد اما این موارد از تبعات اجرای این فریضه است، همان‌گونه که به پیامبر(ص) هم در مسیر تبلیغ دین هجمه و حمله می‌کردند.

رییس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: هر کدام از ما باید خود را در این زمینه دغدغه مند و مسئول بدانیم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود بحث امربه‌معروف و نهی از منکر را پیش بریم.

وی تصریح کرد: در این راستا ستاد برای هماهنگی فعالیت‌ها بوده و قرار نیست خود ستاد تمام اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه بر مساعدت دستگاه‌ها نسبت به این فریضه تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در زمره بالاترین و مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است، ادارات می‌توانند مطابق قانون و از محل بودجه‌های فرهنگی، به ستاد امربه‌معروف کمک کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین بر پیگیری توأمان کار فرهنگی و اقدامات قضایی درزمینهٔ فرایض امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: فعالیت‌های ایجابی و سلبی باید توأم با هم و به تناسب اجرایی شده و هر دو در کنار هم قرار داشته باشند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که همه دنیا هجمه وسیعی علیه دین و ارزش‌های اسلامی را در دستور کار دارند، باید فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی متناسب داشته باشیم تا بتوانیم در برابر این هجمه مقاومت کنیم.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست بر ارائه راهکارهای عملیاتی در راستای گسترش امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: برای پیگیری موضوعات حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر باید راهکارهای عملیاتی و مبتنی بر خلاقیت و نوآوری ارائه شود.

 وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و افراد تأثیرگذار جامعه می‌توانند موضوعات حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر را بررسی و علت‌یابی کنند.

حسین نژاد تصریح کرد: یکی از راه‌های بررسی موضوعات این حوزه حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان است که می‌تواند تأثیر عمیقی بر روی مسائل داشته باشد./9314/

 

هادی رحیمی
ارسال نظرات