۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۰۶۹۰۹
نماینده ولی فقیه در اصفهان:

عده ای در تلاشند تا خدمات دولت سیزدهم نادیده گرفته شود

عده ای در تلاشند تا خدمات دولت سیزدهم نادیده گرفته شود
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: دولت سیزدهم هم در ابعاد داخلی و هم در ابعاد بین المللی محکم پای کار آمده اما برخی تلاش می کنند خدمات دولت نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ظهر امروز در دیدار علیرضا عرب‌ها مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با اشاره به اهمیت روزه‌داری گفت: در روزه ریا نیست اما ممکن است در بقیه عبادات ریا باشد و در روایتی اینگونه بیان شده که خداوند می‌فرماید روزه برای من است و من جزای آن را خواهم داد.

وی در ادامه افزود: دولت سیزدهم هم در ابعاد داخلی و هم در ابعاد بین المللی محکم پای کار آمده اما برخی تلاش می کنند خدمات دولت نادیده گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در اصفهان در بیان اهمیت ارتباط با کشورهای مختلف، اظهار کرد: ارتباط با کشورهای غرب یا شرق تا وقتی زیر سلطه آن‌ها قرار نگرفتیم مشکلی ندارد و می توان با آن‌ها داد و ستد کرد و تقویت ارتباط با کشورها باعث شده طرف‌های مقابل پای میز مذاکره بیایند و هیات مذاکره کننده نیز مقتدر در این مذاکرات حاضر شده است.

وی با بیان اینکه حل مشکلات زمان می‌برد، افزود: تقویت تعاونی‌ها برای حل مشکلات مردم باید در اولویت قرار بگیرد و باید از اقداماتی که موجب تورم می شود پرهیز کرد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: تولید ملی ابزار می خواهد که از جمله آن ارائه وام های کم بهره و حمایت ویژه از تولیدکنندگان و کارآفرینان است چرا که اگر قطار تولید راه افتاد اشتغال هم ایجاد خواهد شد و باید  طبق آمایش سرزمین برای ارائه الگوهای مناسب صنایع در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شود.

در ابتدای این دیدار مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان با اشاره به اقدامات این اداره کل گفت: در راستای سند راهبردی وزارت متبوع، برنامه عملیاتی این استان برای سال ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن شعار سال مبنی بر تولید دانش بنیان در استان در دست اقدام می باشد.

وی افزود: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان نسبت به متوسط کشوری، لازم است با استفاده از ظرفیت کارخانه های استان، در جهت افزایش تولید و کاهش بیکاری گام برداشته شود.

عرب‌ها خاطرنشان کرد: پرداخت بدهی دولت به بانک مرکزی و متمرکز کردن تمام مجوزهای  کسب و کار در کشور در سامانه جامع از جمله اقدامات مهمی بود که در دولت فعلی برای ساماندهی به حوزه اقتصادی انجام شده است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: با تصویب پرداخت تسهیلات جز ۱ تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور در استان اصفهان به ۵۳۰ فعال اقتصادی متقاضی به ارزش ۱۷۹۷۷ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به میزانی بیش از مبلغ مجموع مصوب و سهمیه استان که کماکان در سال جاری نیز روند بررسی و تصویب درخواست تسهیلات ادامه دارد و تلاش می‌شود با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه، سهمیه تسهیلات بیشتری برای استان از این محل دریافت شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات