۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۰۷۰۰۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

هیچ جایگزینی برای هیئات مذهبی وجود ندارد

هیچ جایگزینی برای هیئات مذهبی وجود ندارد
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه هیچ جایگزینی برای هیئات مذهبی و زیر علم امام حسین(ع) وجود ندارد، گفت: خداوند قلوب را با امام حسین(ع) پیوند زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای هیئات مذهبی کاشان به اهمیت فعالیت هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: هیچ جایگزینی برای هیئات مذهبی و زیر علم امام حسین(ع) وجود ندارد.

وی افزود: در خارج کشور برای برگزاری یک اجتماع ساده چند ده نفری آن هم در روز با مشکل روبرو هستند، اما برگزاری سینه زنی یک هیات مذهبی در خارج از کشور آن هم در شب با انبوه زیادی از مردم عزادار برگزار می‌شود و سبب تعجب همگان است که با چه فراخوانی چنین جمعیت بزرگی تجمع می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار داشت: خداوند قلوب را با امام حسین(ع) پیوند زده است که چنین جمعیت زیادی خودجوش برای امام خود در یک محل تجمع می‌کنند و عزاداری می‌کنند.

به گفته وی اعضای شورای هیئات مذهبی، سخنران و مداح ابزار‌هایی برای قرار گرفتن در زیر پرچم امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان از هیئات مذهبی، مداحی و منبر امام حسین(ع) به عنوان نقطه قوت اسلام نام برد و با اشاره به اینکه دشمن برای از بین بردن این نقطه قوت اسلام طرح و برنامه ریزی دارد، اظهار داشت: دشمن برای کم رنگ کردن مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) به دنبال قرار دادن روحانیت در مقابل مداح است به گونه‌ای که جوان‌ها هنگام سخنرانی حضور نداشته باشند، اما هنگام سینه زنی حضور داشته باشند و این نسخه آمریکا است.

وی ادامه داد: جوان‌ها اگر در مراسم عزاداری نسبت به سخنرانی مراسم بی توجه باشند و فقط هنگام سینه زنی حضور داشته از فلسفه عزاداری آگاهی نخواهند داشت و عزاداری‌ها بدون شعور حسینی خواهد بود و با ایجاد شبه برای مجالس امام حسین(ع) جوان‌ها را از مراسم عزداری‌ها دور خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر شورحسینی همراه با شعورحسینی درعزاداری ها، گفت: عزاداری که بدون شعور حسینی باشند به مرور منحرف خواهد شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات