۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۰۷۲۵۰
رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:

جایگاه تربیت نیروی انقلابی در مسجد است

جایگاه تربیت نیروی انقلابی در مسجد است
حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان اینکه جایگاه تربیت نیروی انقلابی در مسجد است گفت:اصل موفقیت جمهوری اسلامی با مسجد بوده و با مسجد نیز باید حفظ شود

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در مراسم تجلیل از کانون های برتر فهمای 1400 ضمن خیر مقدم به ائمه جماعات ومدیران کانون ها گفت: قم در حوزه کانونهای مساجد یک جایگاه ویژه دارد و دلیل آن همدلی و دست به هم دادن بوده و توانستند موفق به رقم زدن یک اتفاق مهم شوند.

رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه ظرفیت جمهوری اسلامی در مسجد است گفت: ظرفیت عظیمی که در جمهوری اسلامی وجود دارد به واسطه مسجد است .

وی با بیان اینکه اصل موفقیت جمهوری اسلامی با مسجد همراه بوده و با مسجد نیز باید حفظ شود گفت: اگر آوا را در مسجد آوردید می شود آوای انقلابی اگر تئاتر در مسجد باشد می شود نمایش مسجدی اگر فیلم در مسجد ساخته شود ارزش های دینی و اسلامی را حفظ کرده است.

حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: مراقب باشیم اشتباه نکنیم اساس کار مسجد است الحمدالله در مسجد مقدس جمکران هستیم که جایگاه بسیار عظیمی دارد.

وی با بیان اینکه ارزش های دینی و اسلامی در مسجد متبلور است گفت: جایگاه تربیت دینی جوانان انقلابی در مسجد است.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه اساس همه ی کارها مسجد است گفت: امروز در مسجد جمکران هستیم که نه تنها متعلق به قمی ها بلکه مسجدی بین المللی است و ما باید حرف های خود را در مسجد داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اصل در مسجد، امام جماعت است گفت: همه فعالیت های نهاد های مختلف در مسجد باید با هدایت، حمایت و نظارت امام جماعت باشد.

رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از سخنان خودبا اشاره به انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: 43 سال قبل اتفاق مبارکی رقم خورد و آن اتفاق، انقلاب مردم ایران بود.

وی با اشاره به اتحاد مساجد جهان اسلام گفت:در این 43 سال ارتباط بین کشورها دولتی و رسمی بوده است اما ارتباط مردم با مردم ضعیف بوده است و این ارتباط مردمی باید بین مساجد کشورهای مسلمان برقرار شود و باید این ارتباط بزرگ رقم بخورد.

حجت الاسلام ارزانی در پایان با اشاره به جایگاه قم و موفقیت کانون های این استان گفت: ستاد کانون های مساجد استان قم توانست با کمترین امکانات و تجهیزات اتفاقات بزرگی را در کانون های مساجد قم رقم بزند.

ارسال نظرات