۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۰۷۲۶۷

بالاخره نمایشگاه قرآن افتتاح شد

بالاخره نمایشگاه قرآن افتتاح شد
آیین افتتاحیه بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از قاریان برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از قاریان، حافظان و فعالان قرآنی کشور در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

تجلیل از محمدرضا جاهدی‌نیا در افتتاحیه نمایشگاه قرآن

در این مراسم که با تلاوت هادی موحد امین نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد، از محمد‌رضا جاهدی‌نیا نماینده کشورمان در رشته حفظ‌کل قرآن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

جاهدی‌نیا متولد ۱۳۷۳ سبزوار است که در مسابقات امسال پس از اینکه به عنوان نفر اول معرفی شد، زیر بار این رتبه نرفت و با بیان اشکالاتش در ارائه محفوظات عنوان نخست را به شرکت‌کننده دیگری واگذار کرد.

وزیر ارشاد: به لطف واکسیاسیون عمومی امروز شرایط برای برگزاری نمایشگاه قرآن فراهم شد

در ادامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی ضمن تبریک میلاد امام حسن (ع) گفت: امسال برای برگزاری نمایشگاه حضوری فرصت کم بود و دوستان با تلاش زیاد طی حدود یک ماه شرایط را برای برگزاری نمایشگاه به صورت حضوری فراهم کردند. البته با توجه به واکسیناسیون عمومی که به همت دولت انقلابی انجام شد، پیک ششم کرونا با کمترین هزینه و مشکل پشت سر گذاشته شد و توانستیم نمایشگاه قرآن را حضوری برگزار کنیم.

تعطیلی نمایشگاه اثر منفی روی جامعه می‌گذاشت

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه امسال تأکید به برگزاری نمایشگاه به صورت حضوری داشتیم گفت: با توجه به دو سال تعطیلی فعالیت‌های مختلف جامعه به برگزاری جلسات و محافل قرآنی نیاز داشتیم و تعطیلی نمایشگاه قرآن هم بر جامعه اثرات منفی می‌گذاشت، از این رو با همت همکاران در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد نمایشگاه برگزار شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

برگزاری نمایشگاه در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع

وی ادامه داد: در ابتدا فضای کمتری برای برگزاری نمایشگاه درنظر گرفته شده بود اما هر چه پیش رفتیم طرح‌ها و ایده‌های خوبی به ما ارائه شد و نهایتاً نمایشگاه در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع و در ۴۵ بخش برگزار شد و این زمینه نهاد‌های مختلف به کمک کردند.

حضور فعال مؤسسات قرآنی در نمایشگاه قرآن کریم

اسماعیلی با اشاره به حضور فعال مؤسسات مردمی در نمایشگاه امسال گفت: در وزارت ارشاد بیش از ۲ هزار ۵۰۰ مؤسسه به ثبت رسیده‌اند که اغلب آنها برای حضور در نمایشگاه اهتمام داشتند و امروز شاهد حضور فعال مؤسسات در نمایشگاه هستیم.

امروز جامعه بیش از هر زمان به آرامش نیاز دارد

وزیر ارشاد با اشاره به شعار نمایشگاه قرآن گفت: نمایشگاه امسال با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» برگزار می‌شود زیرا جامعه بیش از هر زمان به آرامش نیاز دارد و امید است جامعه اسلامی در سایه قرآن و با امید به آینده از مشکلات عبور کرده و فردای روشنی در پیش داشته باشد.

از روح شهید سلیمانی مدد می‌گیریم

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: امسال نمایشگاه مزین به نام سردار سلیمانی است و از روح این شهید عزیز برای برگزاری بهتر نمایشگاه و رسیدن به اهداف استمداد می‌طلبیم.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات