۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۷۰۷۴۴۱
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

کشورهای سازشکار نه عرب و نه مسلمان هستند

کشورهای سازشکار نه عرب و نه مسلمان هستند
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعتراض به سکوت برخی کشورهای عربی در قابل اقدامات صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس، گفت که فلسطینی‌ها تنها نیستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم در سخنانی گفت که کشورهای بزرگ همچنان که پیش از این توجهی به وضعیت و آن‌چه بر سر اسرای فلسطینی می‌رود، نداشتند، اکنون نیز به پوششی برای اقدام اشغالگران تبدیل شده‌اند.

او افزود: «آیا عاقلانه است که امارات به رهبران اسرائیل عید پسح را تبریک گفته و هیچ توجهی به فلسطینیانی که در برابر ظلم فریاد می‌زنند، نکند؟ آیا این سازش سعودی و اسرائیلی و هماهنگی امنیتی میان بحرین و تل آویو عاقلانه است؟

معاون سید حسن نصرالله با بیان اینکه اسرای فلسطینی با جهاد و صبر، به عزم و اراده ملت فلسطین کمک می‌کنند، تصریح کرد، مردم فلسطین باور داشته باشند که تنها نیستند، بلکه تمامی نیروهای مقاومت در منطقه با آنان است.

وی با بیان اینکه کشورهای سازشکار نه عرب هستند و نه مسلمان، تأکید کرد: «این کشورها باید دستکم از منظر عربی، اسلامی یا حتی انسانی، از فلسطین حمایت می‌کردند. خوب است که اذناب صهیونیستها در منطقه رسوا می‌شوند».

این مقام حزب الله با اشاره به اینکه این کشورها، پیش از اینکه روابط خود را عادی کنند، فلسطین را خفه کرده‌اند، گفت: «بدون سلاح، نمی‌توان به فلسطین کمک کرد. لذا مقاومت به ویژه مقاومت نظامی باید مد نظر قرار گیرد».

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان امام خمینی (ره) را الگوی عملی کمک به فلسطین دانست و عنوان کرد: «ایشان پیش از هر چیز، سفارت اسرائیلرا در ایران بستند و سفارت فلسطین را باز کردند. حزب الله نیز در کنار مردم و مقاومت فلسطین تا خاک این کشور به صورت کامل آزاد شود»./۹۸۸/

ارسال نظرات