۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۰۷۵۲۷
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

دشمن با ترویج فساد و فحشا به دنبال انحطاط قدرت جوامع اسلامی است

دشمن با ترویج فساد و فحشا به دنبال انحطاط قدرت جوامع اسلامی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: هرگاه دشمنان دین بخواهند جامعه ای را به انحطاط بکشانند از مسیر ترویج فساد و فحشا اقدام می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر جزء به جزء قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به آیات جزء هجدهم قرآن کریم گفت: خداوند متعال در سوره اعراف و قصص پیروزی و اقتدار را برای متقین می داند.

وی افزود: همانطور که تقوا عامل نزول برکات است، بی تقوایی هم عامل سقوط امت ها خواهد بود، به همین دلیل فحشا و منکرات که از بدترین مصادیق بی تقوایی است می تواند عامل مهمی برای افول تمدن ها و زوال قدرت ملت ها بشمار برود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هرگاه دشمنان دین بخواهند جامعه ای را به انحطاط بکشانند از مسیر ترویج فساد و فحشا اقدام می کنند، ابراز کرد: هرکجا فساد و فحشا رایج شد، ستون های اقتدار در هم می شکند و قدرت و شوکت جامعه از بین خواهد رفت.

استاد حوزه علمیه چشم پاکی و حجاب و عفاف را در اقتدار یک جامعه موثر دانست و عنوان کرد: علت همه سختگیری ها حفظ نظام خانواده در اسلام است، اگر نظام خانواده متزلزل بشود جامعه دچار اختلاف می شود و آرامش اجتماعی به هم خواهد ریخت.

وی افزود: رواج فحشا در جامعه آثار و پیامدهای منفی فراوانی دارد که اولین آن ها حاکمیت شیطان در جامعه است، جامعه ای که اهل رواج فحشا بود باید بداند که مدیریت این جامعه بدست شیاطین خواهد افتاد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری فراوانی بلا و مصیبت ها را دومین اثر فحشا در جامعه برشمرد و تاکید کرد: جامعه غربی سال هاست که به بلا مبتلا شده است، بلای تنهایی که انگلستان را وادار می کند شخصی را به عنوان وزیر تنهایی منصوب کند نشانه گرفتار شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم از بین رفتن اقتدار و سقوط یک جامعه را از دیگر آثار فساد و فحشا بیان کرد و ابراز داشت: اروپایی ها وقتی خواستند اندلس را پس بگیرند، اقدامی بلند مدت کردند، آن روز صهیونیست ها نبودند اما دشمنان اسلام و مراکز سیاسی علیه اسلام فعال بودند، به فاسد کردن جوان ها پرداختند و برای این کار انگیزه های مختلفی داشتند.

وی در پایان با اشاره به ترویج فساد و فحشا در جوامع اسلامی اظهار کرد: دشمنان با ترویج فساد و فحشا در شبکه هایی که به حق بلندگوی شیطان هستند به دنبال به دام انداختن جوانان و ترویج فساد در جوامع اسلامی هستند.

استاد حوزه علمیه ترویج معنویت را پاسخی مناسب به نقشه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: بر امت اسلامی است که با استقبال بیش از پیش محافل قرآن، مساجد و مراکز معنوی مشت محکمی برکسانی که به دنبال بی هویت کردن این امت هستند، بزنند و زمینه ساز اقتدار این ملت باشند.

ارسال نظرات