۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۷۰۷۶۴۴

پیکرآیت الله فراهتی در کاشان تشییع و خاکسپاری شد

پیکرآیت الله فراهتی در کاشان تشییع و خاکسپاری شد
اصفهان - پیکرعالم ربانی و مفسرقرآن آیت الله حاج شیخ احمدرضا فراهتی«غروی کاشانی» ازخاندان علم و فقاهت و نجابت وابسته به نراقیین باحضور مردم کاشان تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، آیین تشییع پیکر استاد اخلاق، مبارز انقلابی و فقیه سالک صمدانی آیت‌الله فراهتی عصر پنجشنبه در مسجد آقا بزرگ با حضور مردم کاشان به ویژه طلاب، روحانیون و جامعه اساتید دانشگاهی و اقامه نماز توسط حجت الاسلام والمسلمین آمیرسید محمد یثربی بر پیکر این عالم دینی به طرف آرامستان ملامحسن فیض کاشانی آغاز شد.

پیکر آیت الله فراهتی بر روی دست مردم دارالمومنین کاشان با وجود گرما و روزه‌داری در ماه مبارک رمضان از مسجد آقابزرگ و عبور از خیابان‌های شهر تا آرامستان ملامحسن فیض کاشانی تشییع و در مقبره خانوادگی خاندان فراهتی در جوار آرامستان ملامحسن فیض کاشانی به خاک سپرده شد.

مراسم ترحیم عالم ربانی و مفسر قرآن آیت الله حاج شیخ احمد رضا فراهتی «غروی کاشانی» امشب از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ در مسجد آقا بزرگ کاشان برگزار می‌شود.

آیت الله حاج احمد رضا فراهتی «غروی کاشانی» فرزند زنده‌یاد استاد اخلاق و قرآن محمد فراهتی، مبارز انقلابی کاشان، عارف وارسته، ادیب و مفسر گرانمایه، نوه آیت الله العظمی محمد غروی (رحمت الله علیه) کاشان و بیت جلیل علامه نراقی (رضوان الله علیه) مقارن با ایام عزاداری مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین (ع) و لیالی قدر در سن ۷۴ سالگی به دلیل عارضه قلبی رحلت کرد.

آیت الله احمد رضا فراهتی «غروی کاشانی» اسفند سال ۱۳۲۶ هجری شمسی در کاشان در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد و در ظل تربیت والد بزرگوارش و در دامن مادر عالمه و صالحه خود که کریمه عالم ربانی مرحوم آیت الله العظمی غروی کاشانی بود، پرورش یافت.

خاندان مرحوم آیت‌الله فراهتی از نسب پدری و مادری تا دو قرن و نیم پیش از خاندان علم و فضیلت و اصالت و جلالت بوده‌اند.

آیت الله فراهتی تحصیلات مقدماتی را در مدرسه آیت الله مجتهدی (ره)، تحصیلات عالیه را در حوزه علمیه قم و درس خارج فقه و اصول را در محضر آیات عظام و مراجع عالیقدر تقلید آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی، آیت الله العظمی گلپایگانی و سایر مراجع عظام (رحمت الله علیهم) و در تهران از محضر جد بزرگوارشان حضرت ایت الله العظمی غروی کاشانی (ره) فراگرفتند.

آیت الله فراهتی مجتهدی بی ادعا، زاهدی پارسا و عالمی با اخلاق و گره‌گشا از مشکلات مردم بود که تسلط و احاطه کامل وی بر رموز قرآن کریم نیز بی نظیر بود.

آیت الله فراهتی (رحمت الله علیه) همواره مورد توجه علما و مراجع بزرگ گذشته و معاصر بود که نزدیک به ۵۰ سال در محل سکونت خود در سه راه امین حضور و مسجد امین‌الدوله پس از آیت الله غروی جد بزرگوارشان همواره مامن و ماوی مردم در رفع حوائج و گرفتاری‌ها وحل مشکلات فردی واجتماعی آنان بود به طوری که با روحیه دلسوزانه و مهربان خود همواره محل آرامش و سنگ صبور گرفتاران و نیازمندان بود.

آیت الله فراهتی از علمای برجسته تهران، عالم وارسته، دارای طهارت نفس، صفای باطن و الگوی اخلاق بود که عمری را را در راه هدایت و ارشاد امور دینی مردم وخدمت به اسلام و مسلمین گذراند و علاوه بر تدریس در راه ترویج، نشر و گسترش علوم و معارف ناب اهل بیت (ع) همت ویژه گماشت.

آیت الله فراهتی زاهدی پارسا، عالم عامل، دینداری متدین، ولایت مدار و از ارادتمندان خاص حضرت امام زمان (عج) بود، آیت الله فراهتی حتی در مبارزات سیاسی و انقلابی نیز در کنار جد بزرگوارش آیت الله العظمی غروی کاشانی (رحمت الله علیه) همواره فعالیت داشت و از روحیه و خلق و خوی آن عالم فرزانه و صاحب نام نیز الگو می‌گرفت.

سرانجام روح بلند و ملکوتی آیت الله فراهتی ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ برابر با شب هجدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ در بیمارستان امید تهران به دلیل عارضه قلبی به ملکوت اعلی پیوست./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات