۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹
کد خبر: ۷۰۸۲۵۵
وزیر اسبق ایران در اردن و لبنان:

روز قدس موجب زنده ماندن مسئله فلسطین شده است

روز قدس موجب زنده ماندن مسئله فلسطین شده است
دستمالچیان گفت: جهانی شدن انقلاب اسلامی استراتژی خاص امام به نام روز قدس است که موجب زنده ماندن مسئله فلسطین و استمرار این مسئله در اذهان مردم دنیا بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد دستمالچیان سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان عصر پنجشنبه در نشست تخصصی قدس مقدس که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب ایران به علت هدف گذاری امام راحل در سال ۴۲ بود که دشمن اصلی را هدف قرار دادند.

وی افزود: جهانی شدن انقلاب اسلامی استراتژی خاص امام به نام روز قدس است که موجب زنده ماندن مسئله فلسطین و استمرار این مسئله در اذهان مردم دنیا بود.

وزیر اسبق ایران در اردن با اشاره به اینکه مسئله فلسطین روز به روز در دنیا زنده و پویا می شود، اظهار کرد: اگر پیروزی انقلاب اسلامی را بخواهیم بدانیم باید گفت مسئله مقاومت ثمره و حاصل پیروزی انقلاب اسلامی است که در مقابل نظام‌های سیاسی دنیا و جبهه کفر پیروز گشته است.

وی انقلاب اسلامی را اثرگذار و تاثیرگذار در منطقه و جهان دانست و اظهار داشت: این نظام اسلامی از آنجایی که دست روی نظام سلطه گذاشته قدرتمند شده است.

دستمالچیان با اشاره به نقش حوزه علمیه در مسئله فلسطین تصریح کرد: دوستان در بخش سخت افزاری کارهای خود را انجام داده‌اند اما جهاد تبیینی که حضرت آقا نسبت به آن تاکید دارند باید با جدیت انجام پذیرد جوان ایرانی از اقتدار ایران مطلع نیست مسئله دیگر جهاد نرم‌افزاری است که حوزه علمیه باید عهده‌دار آن باشد.

وی در پایان ادامه داد: نهضت فکری و نرم افزاری لازم است که بتواند پاسخگوی شبهات مسئله فلسطین باشد؛ انقلاب اسلامی مفهوم مقاومت را عوض کرده است و امروز مقاومت در اعماق اعتقاد ها قرار گرفته است.

ارسال نظرات