۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۷۰۸۲۶۴
در نشست تخصصی قدس مقدس مطرح شد؛

حمایت از فلسطین مسأله ای توحیدی

حمایت از فلسطین مسأله ای توحیدی
اندیشمندان و فضلاء حوزه و دانشگاه در نشست تخصصی قدس شریف به مسائل محور مقاومت و نقش روحانیت در مسائل فلسطین پرداختند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجج اسلام زمانی، اسکندری و آقایان مقتدی و ابراهیم زاده در نشست تخصصی قدس مقدس با موضوع «بررسی نقش و جایگاه حوزه و روحانیت در احیاء مسأله فلسطین» که پنجشنبه در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد به تبیین مسأله حمایت از فلسطین پرداختند.

حجت الاسلام محمد حسن زمانی مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه تصریح کرد: اسرائیل تنها هدف غصب فلسطین را ندارد بلکه از نیل تا فرات را را باید می گرفت و این را نقشه اصلی خود هم نمی‌دانستند و معتقد بودند تا قدرت داریم باید بکوشیم تا مملکتی بین عراق تا سوئیس ایجاد کنیم.

وی  با اشاره به بازدید از مناطق آزاد شده توسط نیروهای حزب الله ابراز کرد: امروز نیروهای حزب الله در مقابل نیروهای اسرائیل تمرین نظامی می کنند، همچنین نیروهای حزب الله روبروی پایگاه نظامی اسرائیل پارکی به نام جمهوری اسلامی برپا کردند و آنجا را تبدیل به امن ترین نقطه برای تفریح مردم لبنان کرده‌اند.

در ادامه حجت الاسلام اسکندری تحلیلگر مسائل منطقه بیان کرد: صهیونیست برای کل جهان توطئه دارد و هدف او تنها فلسطین و مناطق اطرافش نیست.

وی با بیان اینکه روحانیت نقش جهاد تبیین را بر عهده دارد، خاطرنشان داشت: امروز ماهیت رژیم صهیونیستی برای نسل جوان ما آشکار و تبیین نشده است البته در این زمینه فعالیت‌هایی شده است اما کافی نیست.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اهمیت فلسطین و جایگاه مذهبی آن برای نسل جوان ما تبیین نشده است، فلسطین متعلق به اعراب نیست این منطقه منطقه اسلامی و اولین قبله مسلمانان است که باید تبیین کرد.

مقتدی یکی دیگر از مدعوین بود که عنوان کرد: اسرائیل جزئی از حاکمیت غرب است برای امحاء غرب باید نقطه اصلی را هدف قرار داد.

وی اظهار داشت: آمریکا دو باب دارد یک باب دولت رسمی و باب دیگر اسرائیل است هر کس از این طریق وارد شود می‌تواند حتی بر علیه دولت آمریکا اقدام کنند.

در پایان این مراسم حسن ابراهیم زاده نویسنده حوزوی با اشاره به این که فلسفه حضور صهیونیست در فلسطین چیست گفت حضورشان به عنوان نماینده سلطه برای سرکوبی مسلمانان است.

وی رسالت اصلی آنها را تبدیل مسجد به معبد برشمرد و اظهار کرد: اگر مسجد تبدیل به معبد شود حلقه توحیدی از بین خواهد رفت؛ مسجد الاقصی حلقه وصل توحیدی است که اگر قیچی شود مقصد هم از بین خواهد رفت.

این نویسنده حوزوی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی شد همان موقع که به بیروت حمله کردند می توانستند بیت المقدس را نابود کنند، لذا امام نقطه حساس را درک کرده و غرب را نشانه گرفتند؛ اگر با غرب کوتاه می آمدیم اسرائیل ماندگار و مسجد الاقصی از دست رفتنی بود.

وی با اشاره به اینکه مسجدالاقصی نماد توحید است، تصریح کرد: فرزندان فلسطین در خط مقدم جبهه مقاومت هستند و از مسجد الاقصی به عنوان نماد توحید دفاع می کنند ایستادگی موجب گسترده شدن دایره اسلام و کوچکتر شدن دایره کابالیسم شده است.

ابراهیم زاده در پایان با بیان اینکه دفاع از فلسطین براساس مسأله توحیدی است، ابراز داشت: امام راحل با ایستادگی غرب و اسرائیل را توأمان زده است و پافشاری حضرت آقا یک مسأله کاملا توحیدی است.

ارسال نظرات