۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۷۰۸۴۱۴
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی عنوان کرد؛

ضرورت برگزاری دوره های پاسخ به شبهات دینی برای دبیران مدارس

ضرورت برگزاری دوره های پاسخ به شبهات دینی برای دبیران مدارس
استاد حوزه و دانشگاه گفت: آموزش و پرورش با آموزش و دوره های ضمن خدمت شبهات دینی اساتید و دبیران خود را پاسخ دهد چرا که آن ها باید پاسخگوی شبهات دانش آموزان باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عصر امروز در ادامه جلسات معارفی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در تفسیر آیه آخر سوره عنکبوت، گفت: مفسرین آیه آخر سوره عنکبوت را خلاصه و عصاره این سورن توصیف می کنند؛ این آیه می فرماید اگر جهاد و اخلاص در زندگی شما باشد خداوند شما را هدایت می کند.

وی جهاد در این آیه را به معنای تلاش برشمرد  افزود: جهاد اقسامی دارد، گاهی نظامی و گاهی دیگر علمی، مال و یا جهاد بانفس است؛ گاهی نیز جهاد در عبادت، ترک معصیت و جهاد اجتماعی است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جهاد صرفا به معنای سلاح نظامی به دست گرفتن نیست، ابراز کرد: جهاد تبیین نیز گونه دیگری از اقسام جهاد است، روحانیت و اساتید رشته های معارفی با پاسخ به شبهات دینی جوانان در جامعه خود جهاد تبیین کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه هرکس برای خدا تلاش کند، مصداق جهاد است، اظهار داشت: تلاش اگر در مسیر خدا باشد خداوند نیز فرموده است چنین شخصی را هدایت خواهد کرد؛ هدایت مسأله بسیار مهمی است و اختیار هدایت و ضلالت به دست خود انسان است.

وی ادامه داد: برای هدایت جوان ها تلاش کنیم چرا که راه گمراهی ها مختلف است، ابتدا باید حق را تشخیص داد و سپس هدایت کرد چرا که امروزه سراب را آب جلوه می دهند لذا تشخیص راه درست موضوعیت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به اینکه خانواده ها اگر نمی توانند به شبهات پاسخ دهند دست جوانان خود را در دست کارشناسان دینی بگذارند، عنوان کرد: آموزش و پرورش با آموزش و دوره های ضمن خدمت شبهات دینی اساتید و دبیران خود را پاسخ دهد چرا که آن ها باید پاسخگوی شبهات دانش آموزان باشند.

وی در پایان با تاکید بر نشانه های هدایت یادآور شد: ایمان و عمل صالح، توبه، انتخاب آگاهانه، خرد و عقل و در یک کلام قرآن از نشانه های هدایت هستند.

ارسال نظرات