۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۰۸۶۱۰
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد؛

شرایط بهره مندی از رحمت خاص پروردگار

شرایط بهره مندی از رحمت خاص پروردگار
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه رحمت خاص الهی با شرایط و ویژگی های بر انسان نازل می شود، گفت: ادب در مقابل مقدسات و صبر در مصائب رحمت خاص خداوند را جلب می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی با اشاره به تفسیر آیات قرآن در حرم مطهر حضرت معصومه)س) گفت: خداوند متعال دو نوع رحمت عام و خاص نسبت به بندگانش دارد که رحمت عام شامل مومن و غیرمومن، مسلمان و کفار می شود.

وی با اشاره به آیه "لاتقنطوا من رحمة الله" یاس و نا امیدی را جایز ندانست و ابراز کرد: رحمت خاص خداوند شرایط و ویژگی هایی دارد که استغفار از آن موارد می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استغفار را جلاء دهنده و از عوامل جذب رحمت خاص خدا عنوان کرد و ادامه داد: کسی که به زبان استغفرالله بگوید اما با قلب و عمل مخالف آن انجام دهد استفغار نیست بلکه استهزاء است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه به خودمان و دیگران رحم کنیم تا رحمت خداوند شامل حالمان شود، اظهار داشت: ادب در مقابل مقدسات عامل دیگری برای جلب رحمت خاص خداوند می باشد، آنچه که حر بن یزید ریاحی را در نظرها بزرگ و قابل احترام و رحمت خاص خداوند را شامل حال او کرد در واقع ادب او نسبت به مقدسات است لذا ادب در مقابل قرآن و اهل بیت رحمت خاص خدا را نازل خواهد کرد.

سخنران حرم افزود: قرآن کلام خدا است و صریح قرآن است که وقتی قرآن خوانده می شود هم سکوت کنید و هم گوش دهید تا شاید مورد رحمت خدا قرار گیرید.

وی با اشاره به اصلاح بین مردم و فراموشی کینه ها یادآور شد: برطرف کردن کدورت ها و بردباری موجب روان شدن رحمت خاص خداوند می شود لذا باید در زندگی صبور و بردبار بود چرا که تحمل مصائب و شکر در ناپایداری ها سبب نزول برکات و رحمت خاص پروردگار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اشک از عظمت خدا را موجب رحمت خاص الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: یاد بزرگی خدا و اینکه همه چیز از جانب او است و اشک برای عظمت الهی رحمت خاص پروردگار را بر انسان نازل می کند.

ارسال نظرات