۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۷۰۹۰۴۶
اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی:

سفر بشار اسد به ایران بیانگر قویتر شدن ائتلاف ایران و سوریه است

سفر بشار اسد به ایران بیانگر قویتر شدن ائتلاف ایران و سوریه است
رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر رئیس جمهور سوریه به ایران اعلام کردند این سفر نشان از قویتر شدن ائتلاف تهران-دمشق است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ایران و نشست گرم و صمیمی وی با حضرت ایت الله خامنه‌ای رهبر معظم و حجه الاسلام رئیسی رئیس جمهور ایران را بازتاب دادند و اعلام کردند این سفر نشان از قویتر شدن ائتلاف تهران-دمشق است.

روعی کایس خبرنگار پیگیر امور مربوط به کشور‌های عربی در شبکه تلویزیونی عبری «کان» گفت: این‌ها (سفر بشار اسد به ایران) صحنه‌هایی است که هر روز آن را نمی‌بینیم. بشار اسد برای یک سفر نادر به ایران از سوریه خارج می‌شود کاری که در طول سه سال گذشته انجام نداده بود و به طور کلی، این برای دومین بار است از زمان آغاز جنگ در سوریه، که بشار اسد به ایران سفر و با مقامات و رهبر معظم این کشور دیدار می‌کند.

این خبرنگار اسرائیلی با اشاره به استقبال گرم مقامات ایران از بشار اسد تاکید کرد نکته مهم این است که سفر به ایران دستکم دو ماه پس از سفر تاریخی بشار اسد به امارات دوست جدید ما (رژیم صهیونیستی) در منطقه خلیج فارس انجام شد. سفری که نشان از باز شدن صفحه جدیدی در روابط سوریه و کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس است که می‌خواستند دولت بشار اسد را سرنگون کنند.

وی خاطر نشان کرد در اسرائیل این امیدواری ایجاد شده بود که نزدیک شدن روابط سوریه با کشور‌های عربی باعث دور شدن دمشق از تهران خواهد شد، اما سفر بشار اسد به ایران نشان داد که ائتلاف سوری- ایرانی همچنان به قوت خود باقی است و اتفاقا قویتر هم خواهد شد.

رئیس جمهور سوریه دیروز در سفر به تهران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و حجت‌الاسلام رئیسی به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.
از سال ۲۰۱۱ که سوریه درگیر جنگ با گروه‌های تروریستی تکفیری شد این دومین بار است که رییس جمهور این کشور به ایران سفر می‌کند.

اولین سفر بشار اسد به ایران در ۶ اسفند سال ۱۳۹۷ و پس از موفقیت ائتلاف ایران، روسیه و سوریه در سرکوب تروریست‌های تکفیری و برقراری آرامش نسبی در این کشور انجام شد.

در اولین سفر بشار اسد به ایران، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم و فرمانده پیروز نبرد با جنایتکاران تکفیری و حامیان غربی آنها، رییس جمهور سوریه را همراهی می‌کرد.

رهبر انقلاب در دیدار بشار اسد با ایشان در ۶ اسفند سال ۱۳۹۷، ایران و سوریه را «عمق راهبردی» یکدیگر خواندند و اظهار داشتند: «هویت و قدرت جریان مقاومت وابسته به این ارتباط مستمر و راهبردی است، بر این اساس دشمنان نخواهند توانست نقشه‌های خود را عملیاتی کنند.»

بشار اسد پس از دیدار و گفتگو با رهبر انقلاب و رییس جمهور کشورمان تهران را به مقصد دمشق پایتخت سوریه ترک کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات