۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۰۹۱۴۸
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم راه اندازی درس اخلاق در مدارس علمیه کاشان

لزوم راه اندازی درس اخلاق در مدارس علمیه کاشان
اصفهان- حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: اساتید حوزه علمیه امروز باید به خودشان افتخار کنند که در مسیری هستند که دنیا در مقابل آن زانو زده و سرتعظیم فرود آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل و تکریم اساتید حوزه علمیه منطقه کاشان که در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان برگزار شد، گفت: پرچم علم و بصیرت و تقوا به دست شما اساتید، مدیران و معاونین مدارس علمیه برادران و خواهران است.

وی با اشاره به سه توصیه رهبر معظم انقلاب برای جدیت در تحصیل علم، جدیت در تهذیب نفس و جدیت در بصیرت و عالم به زمان بودن، افزود: طلاب در تحصیل علم باید ملا و عالم به زمان خود باشند.

حجت الاسلام والمسلیمن حسینی وجود مدارس علمیه را در نظام اسلامی ایران یک نعمت و فرصت بزرگی برای عملی کردن توصیه‌های رهبر انقلاب دانست و ابراز داشت: امروز گوهرگران بهایی به نام حوزه علمیه را در اختیار داریم که ممکن است برخی نتوانند ازآن بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

وی افزود: اساتید حوزه علمیه امروز باید به خودشان افتخار کنند که در مسیری حرکت می‌کنند که دنیا در مقابل آن زانو زده و سر تعظیم فرود آورده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه در تهذیب نفس اگر جدی نباشیم چنانچه به مقام و رتبه بالای علمی هم برسیم، اما هیچ دستاوردی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم راه اندازی درس اخلاق در مدارس علمیه کاشان تأکید کرد و اظهار داشت: جای خالی درس اخلاق در مدارس علمیه محسوس است.

وی همچنین عالم به زمان بودن و جدیت در کسب علم را همان داشتن بصیرت دانست و افزود: باید قدر انقلاب اسلامی که آرزوی ۱۲۴ هزار پیامبر است را بدانیم که این امربا قیام امام خمینی(ره) وحمایت مردم ایران در بهمن سال ۵۷ محقق شد.

به گفته وی امروز مشعل داران هدایت برای ایجاد انگیزه طلاب هر روز و هر ساعت باید قله را که هدف ظهور امام زمان(عج) و توسل به حضرت است در نظر داشته باشند تا همه مشکلات حل و فصل شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اهداف سه گانه امام(ه) برای تأسیس حکومت اسلامی، بیداری اسلامی و بیداری عدالت طلبان جهان، ابرازداشت: با عبور از این سه مرحله جهان آماده ظهور امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: اساتید حوزه علمیه از نگاه به قله که ظهور امام زمان(عج) است به هیچ عنوان نباید غفلت کنند و امام زمان(عج) را ناظر بر اعمال خود بدانند.

وی با اشاره به اینکه لباس روحانیت که منصوب به امام زمان(عج) است برای روحانیت افتخار بزرگی است که آن با هیچ چیزی معامله نمی‌کند، افزود: چه افتخاری برای روحانیت از این بالاتر که لباسی را بر تن دارد لباس امام زمان(عج) است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات