۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۷۰۹۱۶۵

ساخت فیلم‌های مشترک توسط ارشاد و بنیاد شهید

ساخت فیلم‌های مشترک توسط ارشاد و بنیاد شهید
رئیس سازمان سینمایی در نشست مشترکی با امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ رئیس بنیاد شهید درباره تولید فیلم‌های سینمایی، مستند و کوتاه با موضوع شهدا تبادل نظر کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در نشست مشترکی با امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ رئیس بنیاد شهید درباره تولید فیلم‌های سینمایی، مستند و کوتاه با موضوع شهدا تبادل نظر کردند.

در ابتدای این جلسه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار در جامعه، بیان کرد: جامعه به فداکاری نیازمند است و جامعه‌ای که ارکان آن بر اساس فداکاری نباشد مرده است. برای توسعه فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی مردم باید حضور داشته باشند و لازم است که ما در این عرصه میدانی وارد شویم و همه دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا ظرفیت آفرین هستند، تاکید کرد: اگر سراغ ویژگی‌های بزرگ شهدا برویم از منابع غنی بی‌نیاز می‌شویم. در میان ۲۲۸ هزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شخصیت‌های بزرگ، ویژه، تاریخی و بی‌نظیر را مشاهده می‌کنیم که هر کدام آنها قادرند برای تاریخ یک ملت کافی باشد که به او افتخار کند.

وی با بیان اینکه برای ساخت ۳۰ فیلم و سریال در هر استان درباره شخصیت‌ها و شهدای قهرمان برنامه‌ریزی شده است از آمادگی بنیاد شهید برای همکاری گسترده با سازمان سینمایی در عرصه‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: آمادگی هرگونه همکاری برای فرهنگ‌سازی و انتقال دستاوردهای معنوی و فرهنگی شهدا و شناسایی قهرمانان نسل نو تمدن اسلامی را داریم و در کنار سازمان سینمایی قرار می‌گیریم.

در ادامه این جلسه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی گفت: شهدا نقش و جایگاه ممتازی در تاریخ معاصر این سرزمین دارند و حفظ ارزش‌ها و البته فراموش نکنیم فیلمسازی پیرامون زندگی شهدا سختی‌ها و حساسیت‌های خودش را دارد. خیلی‌ها کوشیدند در این عرصه‌ها ورود کنند ولی موفق نبودند تا موفق نشدند. روایت زندگی یک شهید با حفظ شاخص‌های و وجاهت معنوی و عرفانی و حماسی آن شهید بر پرده سینما بسیار سخت و حساس است. از این رو کار هر سینماگری نیست.

رئیس سازمان سینمایی از ضرورت پرداختن به شهدا به عنوان قهرمانان معاصر جامعه تاکید کرد و گفت: سازمان سینمایی آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را با مراکز و دستگاه‌های علاقمند دارد و وظیفه خودش می‌داند.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه مشترک بین سازمان سینمایی و بنیاد شهید از جمله توافقات صورت گرفته در این نشست است، افزود: این کارگروه موظف شده است پیرامون متون، ایده‌ها، قصه‌ها و زندگی‌های مختلف بررسی و ارزیابی و چند نمونه واجد شرایط برای ساخت فیلم در عرصه‌های سینما و آثار مستند معرفی کند.

خزاعی در پایان با بیان اینکه رویکرد بنیاد شهید در حوزه سینما بانی تولید آثار ماندگار و تاثیرگذار با موضوع شهدا خواهد بود بیان کرد: در گام اول مقرر شده نگارش ۱۰ فیلمنامه سینمایی و ساخت سه فیلم سینمایی و بیش از ۱۰ مستند سینمایی به صورت مشترک پیش‌بینی شود.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات