۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۷۰۹۵۹۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

فتح جبهه جهاد اجتماعی پس از فتح قله های جهاد اکبر به دست خواهد آمد

فتح جبهه جهاد اجتماعی پس از فتح قله های جهاد اکبر به دست خواهد آمد
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: جهاد با همه وجوهش زمانی فتح می شود که قله های جهاد اکبر فتح شده باشد و آنگاه در عرصه های جهاد اجتماعی موفق خواهید بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، شنبه شب در بیست و یکمین یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی گفت: خداوند انسان را به دو گونه کلی مومن قاعد و مجاهد معرفی کرده است.

وی افزود: در یک جمع بندی کلی خداوند مومن مجاهد را می پسندد و او کسی است که خط عمومی زندگی اش را در جهت سرمایه گذاری الهی و زیست مومنانه هزینه می کند و در واقع مجاهد مومن ایستاده در وسط میدان است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن از مومن مجاهد تعبیر به مومن صادق می کند، ابراز کرد: اگر کسی در ایمان به مرحله صدق رسید شاخص هایی از جمله جهاد را دارد یعنی اگر به مرحله جهاد رسیده و می توان عنوان صدق را به او داد که چنین شخصی یا شهید و یا در انتظار شهادت است.

وی با تاکید بر اینکه مومن صادق یا شهید و یا در انتظار شهادت است، عنوان کرد: اگر کسی صادقانه به میدان آمد پاداش ویژه ای نزد خداوند دارد اما اینکه چه کسی در انتظار شهادت است را خودش بهتر درک می کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه مومن مجاهد کسی است که خدا خریدار او باشد، اظهار کرد: خداوند خریدار جان و مال مومنین مجاهد است و در مقابل بهاء آن ها تملیک بهشت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به مراحل 9 گانه رسیدن به مقام انسان صادق خاطرنشان کرد: براساس آیات قرآن این مراحل از توبه و خودسازی آغاز و پس از طی شش مرحله به مراحل سه گانه کنشگری اجتماعی می رسد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسی به صرف کنشگری اجتماعی و فعالیت های فرهنگی به عنوان مومن مجاهد صادق قلمداد نمی شود بلکه ریشه هایی می خواهد که از آن جمله اصلاح شخصی و ارتباط با حضرت حق است.

وی افزود: انسانی که خود را اصلاح نکرده باشد در کنشگری و اجرای عدالت، عدالت را زمین می زند و ارزش ها را ذبح می کند و لذا خداوند پس از شش مرحله خودسازی امر به سه مرحله کنشگری اجتماعی می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه فصل ارتباط با خدا و معنویت شهدا خصوصاً شهدای روحانی کمتر روایت شده است، ابراز کرد: از این ماجرا بسیار غصه می خورم، این فصل از سوره های جنگ حتی برای حوزه های علمیه نیز روایت نشده است.

وی با بیان اینکه گاهی یک روحانی رزمی تبلیغی برای یک لشکر کافی بود، تصریح کرد: شهید میثمی این 9 مرحله یعنی خودسازی و کنشگری اجتماعی را طی کرده بود همچنین ادب و بی ادعایی در شخصیت این شهید موج می زد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پایان خاطرنشان کرد: جهاد با همه وجوهش زمانی فتح می شود که قله های جهاد اکبر فتح شده باشد و آنگاه در عرصه های جهاد اجتماعی موفق خواهید بود.

ارسال نظرات