۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۷۰۹۶۸۲
امام جمعه موقت کاشان:

تربیت نیکوی فرزندان از مصادیق شکرگزاری است

تربیت نیکوی فرزندان از مصادیق شکرگزاری است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار فرزند را سرمایه بزرگی برای والدین خود دانست و گفت: فرزند سرمایه عظیمی برای والدین است، حتی اگر در کودکی از دنیا برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در تفسیر شرح دعای بیست و پنجم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: دعای بیست و چهار صحیفه سجادیه در رابطه با دعای فرزند برای والدین بود و درادامه دعای بیست و پنجم دعای والدین در برای فرزند است.

وی با اشاره به اینکه براساس فرهنگ دین اسلام، والدین و فرزند باید با دید و خاص و زوایه خاصی به یکدیگر نگاه کنند، افزود: فرزند نسبت به والدین خود باید به عنوان دو شخصیت مقدس تکریم کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: خداوند مرتبه احسان فرزند به والدین را به اندازه‌ای مهم دانسته است که آن را در کنار توحید قرار داده است و این یک حکم صد درصد و برگشت ناپذیری است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اولاد یک هدیه الهی است و شکر این نعمت واجب است و انجام این شکر این است که از نعمت خداوند در راه رضای خداوند استفاده کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار تربیت نیک فرزندان را یکی از راه‌های شکر نعمت خداوند دانست و اظهار داشت: فرزندان را باید آنگونه که خداوند دوست دارد تربیت کرد، چرا که به هرمیزان که در تربیت فرزند تلاش کنیم ثواب آن بیشتر است.

وی افزود: تربیت فرزند صالح سبب خواهد شد تا والدین از ثمره و میوه بیشتر آن صحیح استفاده کند، از این رو نتیجه اعمال صالح فرزند در دنیا و آخرت هم برای فرزند و هم برای والدین است و به هر میزان طول عمر فرزند صالح بیشتر باشد ثواب آن برای والدین بیشتر خواهد بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، بیماری فرزند کفاره گناهان والدین است و اگر فرزند خردسال از دنیا برود ثواب آن برای والدین بیشتر از ۷۰ فرزندی است که بعد از پدر و مادر باشد تا امام عصر(عج) را درک کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار فرزند را سرمایه بزرگی برای والدین خود دانست و افزود: فرزند سرمایه عظیمی برای والدین است، حتی اگر در کودکی از دنیا برود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
تو زندگیتون کسی بشید که بچتون تو حال بدش به جای رفیقش به شما زنگ بزنه این خیلی مهمه.
0
0