۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۱۰۰۳۸
حجت الاسلام فرازی نیا مطرح کرد؛

تکریم امام زادگان؛ امری معرفتی، سیاسی و اجتماعی

تکریم امام زادگان؛ امری معرفتی، سیاسی و اجتماعی
خراسان رضوی - حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به اهمیت زیارت اهل بیت و فرزندان ایشان، از تکریم آنان به حکم قرآن سخن گفت و بر ضرورت اقتدا به ایشان و شروط آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی در جلسه اخلاق طلاب، دانشجویان و کارمندان دانشگاه رضوی با اشاره به ایام شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام، بیان داشت: تکریم امام زادگان یک امر معرفتی سیاسی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: ثمره این تکریم اقتدا به ایشان است؛ شروط اقتدا چیست؟ نیت، دوام نیت، عدم فاصله و مانع، اقتدا با این چهار رکن لوازمی دارد و لوازم آن معرفت است.

حجت الاسلام فرازی نیا بیان داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی از نسل امام حسن(ع) است و پنج معصوم را درک کرده و ۱۲۰ حدیث از سه امام آخر و از امام هادی(ع) دستورالعمل هایی دارد که نقل کرده است.

مدیر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: ایشان شخصیت بزرگواری هستند زائر حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گوئی به زیارت امام حسین علیه السلام نائل شده است! خوشا به حال کسانی که قدر زیارت آل الله را دانستند.

وی در ادامه گفت: بحث تبلیغ و ترویج که حضرت آقا به عهده ما گذاشتند همان جهاد تبیین است و ما وظیفه داریم حقایق را بیان کرده و آنچه دشمن در پی تحریف و فراموشی آن است آشکارا مورد تبیین قرار دهیم.

حجت الاسلام فرازی نیا در بخش دیگر از سخنان خود به جایگاه حضرت حمزه(ع) اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) در کنار قبر حضرت حمزه(ع) خانه و مسجد می سازد که نشان از اهمیت خاک مقبره حضرت دارد؛ بعد از جنگ احد یاد و نام ایشان خیلی گرامی داشته نشد؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند «عمو جانم حمزه گریه کننده ای ندارد» و مردم شهدای خودشان را فراموش کرده و به مجلس حضرت آمدند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات