۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۷۱۰۱۳۴
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مطرح کرد؛

شهید مطهری، اسوه و الگوی جهاد تببین

شهید مطهری، اسوه و الگوی جهاد تببین
خراسان رضوی-حجت‌الاسلام خیاط جایگاه معلم را در فرهنگ دینی والا و در مقام انبیاء و اولیای الهی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام علی خیاط، رییس دانشگاه، در برنامه تجلیل از اساتید دانشگاه ضمن گرامی داشت مقام معلم و تعلیم و تربیت و گرامی داشتن یاد استاد شهید مطهری گفت: یکی از بهترین تصمیماتی که در انقلاب گرفته شد انتخاب روز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم بود که نشان دهنده مقام و جایگاه والای این شهید بزرگوار است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تاخیر در برگزاری مراسم تقدیر و تشکر از استادان دانشگاه به دلیل همزمانی با روزهای پایانی ماه رمضان و  برنامه ریزی برای فرصتی بهتر به بیان فضائل و ویژگی های شخصیتی و آثار با ارزش استاد مطهری پرداخت و بیان داشت: شهید مطهری دارای جامعیتی بود که در آثار ایشان به خوبی قابل مشاهده است تسلط وی به حوزه های مختلف مثل فلسفه، تاریخ، حدیث و فقه و غیره نشانگر این مطلب است.

وی افزود: آنچه از آثار شهید مطهری فهمیده می‌شود این است که صرفا یک نوشته سطحی و ساده نیست بلکه دارای عمق و زوایا و معارف عمیق و ناب است.

رییس دانشگاه رضوی بیان داشت: آثار شهید مطهری سراسر اسلامی است و در آن اثری از التقاط و انحراف نیست، چرا که ایشان هرجا با مسئله ای روبرو می شد اول آن را خوب بررسی و درک می‌کرد، بعد آن را با مبانی اسلامی تطبیق می داد تا به پاسخ برسد سپس آن را به بهترین شکل بیان می‌کرد.

وی به الگو بودن شهید مطهری در تمام زمینه ها به خصوص در میدان جهاد تبیین اشاره کرد و گفت آثار این شهید والا مقام حرارت آفرین است و خواننده آن را وادار به تحقیق و تفحص می‌کند و میدان را برای جهاد تببین برای هر فردی هموار می‌کند.

گفتنی است در پایان مراسم به صورت نمادین از 8 نفر از استادان سید و پیشکسوت دانشگاه تقدیر شد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات