۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۷۱۰۸۹۱

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده دین و رسانه برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده دین و رسانه برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشکده دین و رسانه با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم در ساختمان دانشکده دین و رسانه صدا و سیمای استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشکده دین و رسانه عصر امروز با حضور حجج الاسلام لطفی نیاسر مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم، ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها و آقای اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما در ساختمان دانشکده دین و رسانه صدا و سیمای استان قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم موسوی مهر ریاست پیشین دانشکده دین و رسانه تصریح کرد: در قم مجموعه رسانه‌ای و هنری مستقل که کار هنری را انجام دهد وجود ندارد و این مجموعه تنها مجموعه آکادمیک در قم است که به صورت تخصصی به رسانه و هنر می پردازد که متأسفانه چنین نگاهی در قم رشد پیدا نکرده و شهر مقدس قم از این منظر قدری عقب است.

وی با اشاره به اهمیت کار رسانه ای خاطرنشان کرد: فرزندان ما امروزه فرزندان رسانه هستند و روزانه ۴ الی ۵ ساعت در این فضا تربیت می‌شوند از همین رو باید در این حوزه برنامه ریزی های دقیق صورت گیرد که دانشکده دین و رسانه چنین ظرفیتی را دارد.

حجت الاسلام ملکی در این مراسم با اشاره به نقش رسانه گفت: دین الهی هیچ گاه بدون رسول و رسانه شکل نگرفته است و رسولان ما هنرمند ترین افراد در جامعه بودند همچنین قرآن به عنوان معجزه آخرین پیامبر الهی نیز معجزه رسانه‌ای است.

وی افزود: قران احسن القول و احسن القصص است یعنی هنری است که به بهترین وجه به بندگان و زمینیان داده شده است همچنین قرآن کتاب هنر و بیان است و انسان را به احسن گفتار و رفتار دعوت می کند.

آقای اسفندیاری در ادامه با اشاره به تروریسم فرهنگی و رسانه‌ای واکنش نشان داد و گفت: در عصر و زمانی زندگی می کنیم که دو گونه تروریسم در ساحت اجتماعی - سیاسی و فرهنگی وجود دارد و جامعه و نظام ما را هدف قرار داده است و رسانه را به گونه‌ای مدیریت می‌کند که ما را لایق کشتن به دنیا معرفی کند.

رئیس دانشگاه صدا و سیما با اشاره به ساخت فیلم موهون و ضد دینی ایرانی برگزیده در جشنواره کن اظهار کرد: فیلمی که اخیر با بودجه نظامات دنیای غرب ساخته شده و در آن بدترین توهین ها را به مقدسات مسلمانان می کند در حالی که هیچکس جرات کوچکترین نقدی به جوامع صهیونیستی و اسرائیلی را ندارد.

گفتنی است ریاست سابق این نهاد علمی بر عهده آقای محمد مهدی موسوی مهر بود که در حال حاضر به عنوان معاون فرهنگی دانشگاه صدا و سیما منصوب شدند و سمت پیشین خود را به آقای کمال اکبری واگذار کردند.

ارسال نظرات