۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۱۱۰۶۳
توسط آیت الله اعرافی صورت گرفت؛

ابلاغ پیام مقام معظم رهبری و مراجع تقلید به پاپ

ابلاغ پیام مقام معظم رهبری و مراجع تقلید به پاپ
در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه با پاپ، پیام مقام معظم رھبری و مراجع معظم تقلید به رهبر مسیحیان کاتولیک ابلاغ شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در دیدار با رهبر مسیحیان کاتولیک، پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب را به پاپ منتقل کرد.

آیت الله اعرافی گفت: پس از اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از سفر بنده مطلع شدند به شما سلام رساندند و پیشینه شما و ارتباطتان با آمریکای لاتین را ستوده و برخی از مواضعی که در تلطیف روابط بین اسلام و مسیحیت و دفاع از مظلومان اتخاذ نموده اید را تحسین و تأکید نمودند ما انتظار داریم که شما همچنان در دفاع از مظلومان عالم و بویژه فلسطین و یمن تلاش کنید و مواضع روشن و شفافی داشته باشید.

آیت الله اعرافی افزود: رهبر معظم انقلاب انتظار دارند که در دفاع از مردم فلسطین اقدام شود و حل آن بر اساس آرای مردم و انتخابات میان همه مردم اصیل و فلسطینیان اعم از پیروان همه ادیان نظام حاکم بر فلسطین شکل بگیرد.

پاپ نیز اظهار داشت: سلام مرا به رهبر انقلاب اسلامی ایران و مراجع و بزرگان دینی ایران برسانید؛ ما هم مطالبی را که رهبر انقلاب اسلامی می‌گویند قبول داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری، سلام و پیام مراجع معظم تقلید را به رهبر مسیحیان کاتولیک رساند و از سوی مراجع معظم، از مواضع پاپ به ویژه مواضع وی در مبارزه با افراط گرایی و دفاع از مظلومان تقدیر کرد.

در این ملاقات پیام بزرگان حوزه های علمیه به خصوص ظرفیت عمیق معارف اهل بیت علیهم السلام و جامعیت و ابعاد متنوع تعالیم شیعی و اسلامی و قابلیت آن برای پاسخگویی به نیازهای بشر معاصر، ضرورت همکاری ادیان و نهادهای دینی، آمادگی حوزه های علمی برای گسترش تعاملات و گفتگو های دینی، ضرورت پرهیز از توهین به مقدسات ادیان، آمادگی برای همکاری های علمی و پژوهشی، ضرورت همبستگی ادیان برای رفع چالش های زندگی انسانی و مخاطرات تمدن غرب و وجود مشترکات فراوان دینی و فطری به پاپ منتقل شد.

گفتنی است آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علیمه پیش از سفر به واتیکان با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و جوادی آملی و همچنین برخی از علما دیدار و نظرات آنان را جویا شد.

مراجع معظم تقلید در این دیدارها ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر حوز های علمیه، بر اهمیت سفر آیت الله اعرافی به واتیکان و دیدار با پاپ تاکید کردند.

لازم به ذکر است پاپ فرانسیس متولد آرژانتین است و مدتی سراسقف شهر بوینس آیرس (پایتخت آرژانتین) بوده است./۹۸۸/

ارسال نظرات