۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۱۱۱۷۳
امام جمعه شهرستان آران و بیدگل مطرح کرد؛

ولایت پذیری؛ عامل اصلی هجرت حضرت معصومه

ولایت پذیری؛ عامل اصلی هجرت حضرت معصومه
اصفهان - حجت الاسلام سلیمانی گفت: رشد جامعه نیازمند دختران ولایی، عالمه و عابده تربیت یافته از سبک زندگی علوی با محوریت حضرت معصومه (س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) که به همت خادمیاران دفتر کانون خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل در بوستان مهربان برگزار شد، ضمن تبریک ایام خجسته دهه کرامت گفت: حضرت معصومه(س) دارای شخصیت، صفات و ویژگی‌های ممتاز و شأن و منزلت والایی بود که پدرش امام موسی بن جعفر(ع) در مورد آن حضرت فرمود «پدرت به فدای تو باد» همچنان پیامبر اکرم چنین عبارتی را برای حضرت زهرا(س) فرمودند.

وی افزود: عابده، عالمه و ولایت پذیری از امام خود برخی از این ویژگی‌ها است آنچنان که محل عبادت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم هنوز ملجا و پناهگاه مومنین و مومنات است.

به گفته وی حضرت معصومه(س) نه تنها فقط برای دیدن برادرش از مدینه به ایران سفر کرد بلکه تحت اشراف ولایی امام رضا(ع) سفری طولان در حمایت از امام خود آغاز کرد.

امام جمعه آران و بیدگل منظور از عالمه بودن حضرت نیز علوم و علم منجر به هدایت و سعادت انسان دانست و افزود: امروز مادران اگر خود عالمه و عابده باشند می‌توانند دختران خوبی را با این صفات تربیت کنند.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: دختران ولایی و تربیت یافته در ولایت خدا و اهل بیت(ع) از تسلط ولایت کفر بر آن‌ها مصونیت دارند.

وی افزود: حتی تمام پیامبران اولوالعزم پیشرفت خود را مدیون حمایت اصلی زنان و دختران بودند آنچنان که پیامبر اکرم با حمایت حضرت خدیجه(س) را اسلام به دست ما رساند، حضرت موسی که با حمایت مادر و خواهرش نکات یافت و در برنامه رسالت پیروز شد.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: عالمان و فقیهان بزرگ و برجسته اسلامی از جمله علامه طباطبایی تالیف المیزان را از حمایت و همراهی همسرش می‌داند یا آیت الله عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم رشد خود را مرهون همسرش می‌داند.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: زنان و دختران اگر ارزش و شانیت خود را حفظ کنند علاوه بر رشد جامعه دیگران نیز ارزش آن‌ها را ارج و منزلت می‌نهند.

به گفته وی اگر زنان عفت خود را عفت و عصمت از دست بدهند آندلس دیگری در ایران رقم خواهد خورد که جبران نخواهد شد، چرا که زنان و دخترانی که حافظ دین و نهضت باشند امام زمان(عج) دعاگوی آن‌ها خواهد بود.

محسن صانعی شهردار آران و بیدگل نیز در ادامه حضور در مراسم جشن پر فیض و معنوی میلاد کریمه اهل بیت(ع) را با اذن و اجازه امام رضا(ع) دانست و افزود: دهه کرامت که ابتدای آن با میلاد حضرت معصومه(س) و پایان آن با میلاد امام مهربانی‌ها متبرک شده سراسر نور و خیر و برکت است.

وی افزود: کریمه، شفیعه و عالمه از القاب کریمه اهل بیت(س) است که حتی وقتی امام در منزل نبودند با همان علم و عصمت الهی پاسخگوی سوالات مراجعان بود.

شهردار آران و بیدگل گفت: نامگذاری ثامن الائمه رضا(ع) نیز با نام «رضا» به نقل از امام جواد(ع) به دلیل راضی بودن دوست و دشمن از آن حضرت است به‌طوریکه خیر و برکت دنیا و آخرت در دست امام رضا (ع) است.

لازم به ذکر است، آیین جشن میلاد حضرت معصومه (س) به همت خادمیاران دفتر خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل و با همکاری شهرداری در بوستان مهربانو شهرستان برگزار شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸
امام جمعه اران و بیدگل صحیح است نه امام جمعه کاشان آران و بیدگل دقت شود
0
0