۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۷۱۱۷۱۴

نخستین گردهمایی تخصصی جهادگران حوزوی بوشهر برگزار شد

نخستین گردهمایی تخصصی جهادگران حوزوی بوشهر برگزار شد
نخستین گردهمایی تخصصی مسئولین گروه‌های جهادی حوزوی استان بوشهر به همت دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه علمیه این استان در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نخستین گردهمایی تخصصی مسئولین گروه‌های جهادی حوزوی استان بوشهر به همت دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه علمیه این استان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در این نشست با اشاره به ویژگی های عبادی امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) فردی بود که به عبادت، نیایش و خلوت با خدا اعتقاد راسخ داشتند.

وی افزود: قیام لله از دیگر ویژگی های عبادی امام خمینی(ره) است؛ ایشان هر کاری انجام می دادند در راه خدا بود و برای خدا قیام می کردند.

حجت الاسلام خدری خاطرنشان کرد: شایسته است طلاب جهادگر حضرت امام خمینی(ره) را الگوی خود قرار داده و تمام فعالیت های خود را در راه خدا انجام دهند؛ بهترین الگو برای جهادگران حضرت امام راحل است.

تعامل و انسجام گروه ها، منجر به شکوفایی حرکت‌های جهادی می شود

حجت الاسلام محمود پارمان دبیر گروه های جهادی حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی به تبیین اهداف برگزاری این نشست پرداخت و گفت: یکی از اهداف برگزاری این نشست، حفظ و ارتقای وحدت گروه های جهادی بود؛ این انسجام و تعامل منجر به شکوفایی بیشتر حرکت های جهادی در استان خواهد شد.

وی افزود: انتقال تجربیات طلاب جهادی به یکدیگر و ارائه سیاست های دبیرخانه نیز از دیگر اهداف برگزاری نشست مسئولین گروه های جهادی طلاب حوزه علمیه استان بوشهر بود.

حجت الاسلام پارمان خاطرنشان کرد: در این نشست مسائل مختلف مربوط به هر گروه را به طور مستقل مورد بحث و بررسی قرار دادیم؛ برای حل این مسائل نیز به ارائه راهکارها و پیشنهاداتی پرداختیم تا با استفاده از ظرفیت های موجود در استان بتوانیم طلاب جهادگر را در پیشبرد اهداف و فعالیت ها یاری کنیم.

وی با اشاره به تعداد گروه های جهادی حاضر در این نشست افزود: از بین گروه های جهادی مدارس علمیه و مستقل استان بوشهر، ۱۰ گروه در این نشست حضور یافتند.


مسئول گروه جهادی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه شبکه سازی از اولین کارهایی است که با برگزاری چنین نشست هایی عملیاتی می گردد، بیان داشت: با ایجاد شبکه، گروه های جهادی می توانند همدیگر را در رفع موانع و کاستی های موجود یاری کنند.

معرفی ظرفیت‌های استان برای حمایت از فعالیت‌های جهادگران

دبیر گروه های جهادی حوزوی استان بوشهر اظهار کرد: با هم افزایی گروه های جهادی طلاب در اعزام مبلغین جهادگر تسهیل خواهد شد.ما در این نشست به معرفی ظرفیت های استان در حمایت از فعالیت های جهادگران و شیوه های تعامل با دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان بوشهر پرداختیم.

وی در پایان با تأکید بر افزایش هم افزایی گروه های جهادی در طی این گونه نشست ها عنوان داشت: به طور طبیعی هر چقدر این هم افزایی بیشتر شود به افزایش تقویت و تعالی گروه های جهادی نیز منجر می گردد.
گزارش عملکرد گروه های جهادی و ارائه سیاست های دبیرخانه استانی نیز از دیگر برنامه های نشست یک روزه مسئولین گروه های جهادی طلاب استان بوشهر بود.

در این گردهمایی، حجت الاسلام بردستانی، معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه استان به ارائه مدل کار تبلیغی-اجتماعی پرداختند و حجت‌الاسلام امین صادق، طلبه جهادگر و فعال در عرصه خدمت‌رسانی، اهمیت «تشکیلاتی محور بودن مجموعه های جهادی» را تشریح نمود.

ارسال نظرات