۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۵۸۲۶۴
جهاد ادامه دارد؛

ضدعفونی کردن منازل بیماران کرونایی از سوی گروه جهادی علویون

ضدعفونی کردن منازل بیماران کرونایی از سوی گروه جهادی علویون
نایبی گفت: گروه جهادی کانون فرهنگی هنری علویون با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و به درخواست خانواده های بیماران کرونایی، منازل آنها را ضدعفونی می کند.

 مهدی نایبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، اظهار کرد: گروه جهادی شهید غلام نایبی کانون فرهنگی هنری علویون و پایگاه بسیج علی بن ابیطالب(ع) با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و به درخواست خانواده هایی که بیمار کرونایی دارند، منازل آنها را ضدعفونی می کند.

کانون فرهنگی هنری علویون و پایگاه بسیج علی بن ابیطالب(ع) از روزهای نخست شروع اپیدمی کرونا، با فراخوان اعضای هیات اندیشه ورز مسجد و برگزاری جلسات متعدد و پس از بحث و بررسی پتانسیل و ظرفیت ها و همچنین نقاط آسیب پذیر، برنامه های مختلفی در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه نخستین برنامه جذب حمایت های مالی افراد خیر و نیک اندیش و تهیه مواد بهداشتی و آغاز طرح گندزدایی و ضدعفونی خیابان ها، معابر و نقاط پر رفت و آمد سطح شهر و محلات بود، افزود: اجرای طرح مواسات و همدلی و کمک مومنانه دومین برنامه مهم بود که با همراهی کانون و بسیج اجرا شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری علویون مسجد جامع شهرستان رودان عنوان کرد: تاکنون پنج مرحله بسته های معیشتی شامل برنج، گوشت، مرغ، رب گوجه، ماکارونی، سویا، نخود و لوبیا بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه شعار بچه های کانون و بسیج مسجد جامع رودان این است که «جهاد ادامه دارد»، گفت: طرح ضدعفونی کردن منازل بیماران کرونایی نیز یکی دیگر از طرح های مهم مشترک کانون و بسیج است که در قالب گروه جهادی شهید غلام نایبی اجرا می شود.

نایبی افزود: در این طرح ابتدا خانواده ها به کانون فرهنگی هنری اعلام می کنند که نیاز به ضدعفونی منزلشان دارند و سپس گروه جهادی با امکانات لازم و مواد بهداشتی عازم محل شده و منزل مورد نظر را ضدعفونی می کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 9 منزل بیماران کرونایی در پنج محله همسایه مسجد جامع رودان توسط این گروه ضدعفونی شده است، بیان کرد: هر منزل طی دو مرحله ضدعفونی می شود.

این فعال فرهنگی مذهبی با ذکر این نکته که در هر مرحله از ضدعفونی یک بسته ارزاق به ارزش دو میلیون و 500 هزار ریال به خانواده های کرونایی اهدا می شود، گفت: هزینه این بسته ها توسط کانون و بسیج تامین می شود.

وی در پایان از فضل الله قاسمی فرمانده حوزه امام جعفر صادق(ع) رودان به جهت همکاری بسیار خوب با گروه جهادی کانون و بسیج قدردانی کرد و افزود: کانون فرهنگی هنری علویون و پایگاه بسیج علی بن ابیطالب(ع) همواره به مثابه دو بال در کنار هم در حوزه فعالیت های فرهنگی هنری مسجد جامع شهر رودان فعالیت می کنند.

کانون فرهنگی هنری علویون سال 1390 در مسجد جامع شهر رودان تاسیس شد و از کانون های پیشگام در رشته قرآنی، سرود، اردویی و فعالیت های جهادی در بین کانون های مساجد استان هرمزگان است.

گفتنی است؛ شهرستان رودان در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر بندرعباس قرار دارد و به علت آب و هوای مناسب و وجود آب فراوان و وجود باغ های زیبا و مزارع کشاورزی به بهشت جنوب شهره است./851/ت210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
خدا قوت
0
0