۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۱۱۷۴۲
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

نقش مؤثر علما در تثبیت قیام ملت ایران و عراق علیه دشمنان

نقش مؤثر علما در تثبیت قیام ملت ایران و عراق علیه دشمنان
آیت الله سعیدی گفت: وقتی طاغوت از عراق رفت؛ مردم، علما و مسؤولان ایران و عراق با هم متحد شدند و علیه دشمنان قیام کردند و اکنون علما در تثبیت این قیام نقش مؤثری دارند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی از اساتید، طلاب و مبلغان حوزه علمیه نجف اشرف که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: حوزه علمیه نجف سابقه‌ای درخشان و لاحقه‌ای امیدوار کننده بعد از سقوط رژیم منحوس صدام دارد.

وی با اشاره به تحول حوزه علمیه نجف اشرف بعد از سقوط رژیم بعثی وابسته به دشمن، گفت: رژیم طاغوتی عراق کاری کرده بود که مردم این کشور را مقابل مردم ایران قرار دهد ولی بعد از سقوط صدام و با تلاش‌های مرجعیت ایران و عراق اتحاد و همبستگی میان شیعیان دو کشور بیشتر شد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در تاریخ شیعه همیشه انقلاب ها و تحولات با خون گره خورده است، افزود: تأثیر خون سید الشهدا(ع) در تثبیت دین خدا و انقلاب پیامبر(ص) نمونه مهم تأثیر خون در انقلاب است و در عصر ما هم خون شهدای عظیم الشأن عراق و ایران از جمله شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس به تثبیت انقلاب اسلامی ایران و عراق کمک کرد.

وی با اشاره به نقش علما و فضلا در تبلیغ دین خدا و تثبیت انقلاب پیامبر(ص) که تا زمان ما استمرار دارد، گفت: وقتی طاغوت از عراق رفت، مردم، علما و مسئولان دو کشور ایران و عراق با هم متحد شدند و علیه دشمنان و زیاده خواهان قیام کردند و علما در تثبیت این قیام نقش مؤثری داشتند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به تحصیل حجت‌الاسلام قپانچی در ایران در محضر آیت الله تبریزی و بازگشت ایشان به عراق بعد از سقوط رژیم صدام گفت: خداوند در قرآن می فرماید علما باید برای تحصیل علوم و معارف اسلامی مهاجرت کنند و پس از تحصیل علم به میان قوم خود برگردند و به هدایت و راهنمایی قوم خود بپردازند.

وی هدایت و راهنمایی مردم عراق را امانت و رسالت امروز علما و طلاب این کشور دانست و گفت: امیدواریم رفت و آمد اهل علم عراق و ایران ادامه دار و هدفدار باشد و از خدا می خواهیم که این تحولات که در عراق اتفاق افتاد ثابت بماند و با ظهور امام زمان(عج) به تحقق اهداف عالیه اسلام منجر شود.

در ابتدای این دیدار نیز سیدمحمد باقر صدرالدین قپانچی مسئول مدرسه علمیه امام هادی نجف اشرف با بیان اینکه مردم ایران و عراق هر دو شیعه هستند و اشتراکات فرهنگی زیادی دارند، اظهار کرد: حوزه علمیه نجف اشرف بعد از سقوط نظام صدام سعی کرده است با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کند و نتیجه تلاش هایش این بوده که بسیاری از جوانان به حوزه روی آوردند و این چیزی بود که در زمان صدام نداشتیم.

وی با بیان اینکه مردم عراق به مردم ایران به عنوان برادر و الگو نگاه می کنند، افزود: ما از جمهوری اسلامی ایران و امام خامنه ای تشکر می کنیم که همیشه همراه و پشتیبان مردم عراق بوده اند.

ارسال نظرات