۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۱۱۸۸۵

گلایه نماینده ولی فقیه در کاشان از وضع حجاب در فرودگاه‌های بین اللملی کشور

گلایه نماینده ولی فقیه در کاشان از وضع حجاب در فرودگاه‌های بین اللملی کشور
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی از وضعیت حجاب در فرودگاه‌های بین اللملی کشور گلایه کرد و گفت: برای بهبود چنین وضعیتی ضمن اینکه نیاز به کار اساسی و فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر و و پرسنل فرودگاه کاشان با اشاره به اینکه قدر خدمت به زائران امام رضا(ع) را بدانید، گفت: امام کاظم(ع) می‌فرماید، ثواب زیارت امام رضا(ع) به اندازه ۷۰ و حتی ۷۰ هزار حج مقبول است.

وی افزود: امام کاظم(ع) می‌فرماید، یک بار زیارت با اخلاص امام رضا(ع) و یک شب ماندن در مشهد به مانند این است خدا را در عرش ملاقات کرده باشید و در بین زائران اهل بیت(ع) جایگاه زائران امام رضا بالاتراست.

به گفته وی کارکنان فرودگاه کاشان خدمتگزار زائران امام رضا(ع) هستند و خدمت به زائران علی ابن موسی الرضا(ع) ثواب زیادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه در بین همه پرواز‌های فرودگاه، پرواز به مشهد الرضا(ع) یک پرواز استنثنائی است، اظهار داشت: اسلام با پرواز‌های سیاحتی مخالفتی ندارد، اما سفر زیارتی امام رضا(ع) قابل مقایسه با هیچ سفر و پروازی نیست.

وی با تاکید بر اینکه هرکس درهر پست و مقام و جایگاهی که قرار دارد باید ارتباط خود را با خدا بیشتر کند، افزود: هر کاری که انجام می‌دهید برای رضایت خدا انجام دهید.

به گفته وی اگر کار برای رضایت خدا باشد همه ۱۲۴ هزار پیامبر و شهدا و ملائکه کمک خواهند کرد، چرا که ارتقای جایگاه فرشتگان در گرو کمک به مومنین در دنیا است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: هر کس در هر مقام و مسئولیتی که دارد اگر برای خدا کار و تلاش کند ملائکه او را یاری خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: جمهوری اسلامی که در دوران دفاع مقدس حتی از داشتن سیم خاردار محروم بود و دشمن اجازه وارد کردن آن را نمی‌داد، امروز به واسطه شهید تهرانی مقدم پدر موشکی ایران و دیگر شهدا جمهوری اسلامی ایران به درجه‌ای از عزت و اقتدار رسیده است که کارخانه ساخت پهباد ایرانی در تاجیکستان تأسیس می‌شود و موشک‌های نقطه زن ایرانی دورترین پایگاه‌های دشمن را هدف قرار می دهد و لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد.

وی از وضعیت حجاب در فرودگاه‌های بین اللملی کشور گلایه کرد و افزود: برای بهبود چنین وضعیتی ضمن اینکه نیاز به کار اساسی و فرهنگ سازی است، کارکنان فرودگاه حجاب و عفاف را که حکم خدا است تذکر داده و نگذارند حکم خدا روی زمین بماند.

به گفته وی انگلستان برای تغییر ذائقه ملت ایران و بی توجی به حجاب از ۲۳ مؤلفه قدرت مسلمان تنها امر به معروف و نهی از منکر را هدف قرار داده و با ترویج تفکر غلط «عیسی به دین خود و موسی به دین خود» و «هرکسی را در قبرخودش می‌گذارند» به دنبال تغییر ذائقه مردم ایران از حجاب به بی حجابی هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید همگانی شود افزود: پرسنل فرودگاه کاشان در اجرای حکم خدا براساس امر به معروف و نهی از منکر هیچ ابائی نداشته باشند.

حسن بخشنده امنیه شهردار کاشان فرودگاه را یکی از شاخص‌های توسعه و پیشرفت شهرستان دانست و گفت: آژانس‌های مسافرتی با فرودگاه کاشان همکاری خوبی دارند و در شرایط جدید ظرفیت پروازه‌های کاشان در هفته روز‌های یکشنبه و پنجشنبه با دو پرواز به مشهد و بالعکس با ظرفیت کامل انجام می شود.

وی با اشاره به سفر اخیر استاندار نجف اشرف به کاشان برای خواهرخواندگی نجف اشرف و کاشان و پرواز‌های کاشان به نجف، افزود: در صورت موافقت مرزهوایی فرودگاه کاشان، پرواز‌های کاشان به نجف اشرف برای اعزام زائران قم و کاشان و شهر‌های منطقه شمال استان اصفهان راه اندازی خواهد شد.

تاکنون بیش از یکهزار پرواز از فرودگاه کاشان انجام شده است

سید مسعود مسعودی مدیر فرودگاه کاشان نیز با اشاره به احداث فرودگاه کاشان از سوی شهرداری این شهرستان و افتتاح آن در ۱۳ خرداد سال ۷۳ از سوی رئیس جمهور وقت، گفت: تاکنون بیش از هزار پرواز از فرودگاه کاشان انجام شده است.

وی با تقدیر از حمایت نماینده ولی فقیه در کاشان، شورای شهر، شهرداری و مسؤولان شهرستان کاشان، گفت: فرودگاه کاشان علاوه برهمکاری آژانس‌های مسافرتی برای ادامه فعالیت‌های خود همچنان نیازمندان حمایت‌های همه جانبه مسؤولان شهرستان کاشان است.

مسعودی گفت: براساس آمار سازمان حج و زیارت سالانه 50 هزار زائر از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به عتبات عالیات مسافرت می‌کنند که ظرفیت مهمی برای فرودگاه کاشان است.

مدیر فرودگاه کاشان برمصوب شدن مرز هوایی فرودگاه کاشان در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اصفهان تأکید کرد و گفت: با مصوب شدن مرزهوایی فرودگاه کاشان، استقبال از پروازی‌های خارجی به ویژه به اعتبات عالیات از فرودگاه کاشان بیش از پرواز‌های داخلی خواهد بود.

به گفته وی در حال حاضر نیز ۱۸ شهر از جمله کلان شهر قم از امکانات و ظرفیت فرودگاه کاشان استقاده می‌کنند.

مسعودی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل را دو قطب بزرگ صنعتی کشور دانست و افزود: ظرفیت فرودگاه کاشان برای صادارت محصولات صنایع منطقه کاشان نقش مهمی می‌تواند داشته باشد.

وی همچنین از پیشرفت ۹۹ درصدی تأسیس ایرلاین در کاشان خبرداد و افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده دو فروند هواپیما به فرودگاه کاشان اختصاص داده خواهد شد.

به گفته وی در صورت اختصاص دو فروند هواپیما به فرودگاه کاشان زمینه ۹ مسیر پروازی از فرودگاه کاشان فراهم خواهد شد و صنعت هوانوردی در کاشان سبب جهش علمی و صنعتی در دانشگاه‌ها و صنعت منطقه کاشان خواهد شد.

مسعودی در ادامه از پرواز‌های مجدد کاشان به کیش بعد از ماه محرم و اربعین حسینی امسال خبرداد و افزود: قرارداد پرواز های کاشان به کیش بسته شده و  این پرواز‌ها بعد از ماه محرم و اربعین حسینی آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است، مدیر و کارکنان فرودگاه احمدی روشن کاشان به مناسب ۱۳ خرداد سالروز راه اندازی فرودگاه کاشان با حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی دیدار کردند.

لازم به ذکر است، فرودگاه شهید احمدی روشن در زمینی با وسعت نزدیک به ۸۰۰ هکتار در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی کاشان قرار دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات