۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۷۱۲۰۱۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

بروز عقاید اسلامی به منزله تعظیم شعائر است

بروز عقاید اسلامی به منزله تعظیم شعائر است
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) در زمینه صبر و مدارا در دین، گفت: بروز عقاید اسلامی تعظیم شعائر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی عصر امروز در مراسم افتتاحییه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: از فرصت برگذاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم پزشکی کاشان باید نهایت بهره برداری را داشت.

وی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) در زمینه صبر و مدارا در دین، گفت: بروز عقاید اسلامی تعظیم شعائر است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به مقام بالای اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: اساتید دانشگاه هاه عالم و دانشمند و در رشته خود متخصص هستند.

حجت الاسلام روحانی مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این جلسه گفت: یکی از چیز‌هایی که پایان ندارد فراگیری علم است، از این رو  علم و آگاهی درهمه قرون و اعصار ارزش شناخته شده است.

وی غرور علمی را از خطرات بزرگ دانست و با اشاره به آیه شریفه «و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا» افزود: معلومات انسان مانند قطر دایره‌ای است که مجهولات مساحت دایره هر چه معلومات بیشتر باشد به چشم انداز مجهولات بیشتری پی می‌برد.  

حجت الاسلام روحانی گفت: علم وقتی توام با عمل باشد و در جامعه جایگاه خودش را پیدا کند موجب پیشرفت می شود.

وی یادآور شد: امام صادق(ع) می‌فرماید، کسی که یک قدم برای فراگیری علم بردارد خدا یک قدم برای او به سمت بهشت بر می‌دارد، از این رو دانشگاه پیرامون فعل خدا و حوزه پیرامون سخن خدا بحث می‌کند.

دکتر کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز فکر را دارای یک منشا فرا زمینی و ملکوتی دانست و افزود: مغز منشا اندیشه است، اما فیزیک مغز تولید کننده فکر و اندیشه نیست بلکه این فکر است که منشا فرا زمینی و ملکوتی دارد و نامحدود است.

به گفته وی اندیشه و تفکر، تفاوت عمده انسان با سایر موجودات و همین ویژگی است که انسان را اشرف مخلوقات کرده است.

وی ادامه داد: خداوند امانت خودش را به همه موجودات عرضه کرد، اما تنها انسان این امانت را قبول کرد و از آنجا که انسان «ظلوما و جهولا» بود حق مطلب را نتوانست خوب ادا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از نظر فلاسفه انسان موجودی زنده است که می‌تواند اندیشه داشته باشد؛ جسم نابود می‌شود، اما اندیشه و آگاهی است که می‌ماند و ما به واسطه اندیشه و آگاهی بازخواست می‌شویم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
احسنت
0
0