۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۷۱۲۰۹۵

کاهش محبوبیت بایدن

کاهش محبوبیت بایدن
نظرسنجی‌های عمومی نشان می‌دهد که آقای بایدن از نظر میزان محبوبیت در میان رای دهندگان دموکرات به پایین‌ترین سطح رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، ده‌ها تن از مقامات و اعضای کنگره حزب دموکرات، در حال موضع گیری‌های نسبتا محافظا کارانه‌ای نسبت به اعلام نامزدی بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ هستند؛ دلیل آن‌ها عدم کسب موفقیت چشم گیر دولت وی در سیاست‌های داخلی و خارجی است.
جاسمین کروکت، نماینده دموکرات ایالت تگزاس که احتمالاً سال آینده به کنگره خواهد رفت، به تایمز گفت: «کشور ما کاملاً در حال فروپاشی است.  نیویورک تایمز پس از مصاحبه با نزدیک به ۵۰ دموکرات گزارش داده است که دموکرات‌ها از ناتوانی بایدن در تصویب دستور کار خود قبل از انتخابات میان دوره‌ای که ممکن است اکثریت کنگره را به جمهوری خواهان برگرداند، ناامید شده اند. استیو سیمونیدیس یکی از اعضای کمیته ملی حزب دموکرات از میامی به تایمز گفت: اینکه بگوییم کشور ما در مسیر درستی قرار داشت، آشکارا از واقعیت فاصله دارد.
در حالی که سن بایدن در سال ۲۰۲۰ زیاد مسئله نگران کننده‌ای برای دموکرات ها نبود، پس ازبیانات متناقض و پر از ایراد وی در سخنرانی‌های عمومی خود و عقب نشینی های متوالی کاخ سفید از مواضعش و عملکرد نامطلوب هریس، معاون اول بایدن، اکنون یکی از بزرگترین نگرانی‌های دموکرات‌ها سن بایدن شده است. بر همین اساس بسیاری از دموکرات‌ها عقیده دارند که بایدن باید قصد خود را برای عدم شرکت مجدد درانتخابات پیش‌رو بلافاصله پس از انتخابات میان دوره‌ای اعلام کند.
دیوید اکسلرود، استراتژیست باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین، در مصاحبه با تایمزگفت: واقعیت تلخ این است که رئیس‌جمهور در پایان دوره دوم سنش به ۹۰ سال نزدیک‌تر می‌شود و این یک مسئله مهم خواهد بود. شلیا هاگینز، عضو کمیته ملی دموکرات‌ها و وکیل از کارولینای شمالی، به تایمز گفت: دموکرات‌ها برای رقابت ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به رهبری تازه نفس و جسور نیاز دارند و این شخص قطعا نمی‌تواند بایدن باشد. حتی نامزد‌های جوان دموکرات نیز در جلب اعتماد و توجه اعضای قدیمی حزب خود ناتوان هستند. برای مثال هاوارد دین، ۷۳ ساله، فرماندار سابق ورمونت و رئیس DNC، راجع به نسل جوان دموکرات گفته است: نسل بعد از من فقط یک سطل زباله است.
نظرسنجی‌های عمومی نشان می‌دهد که آقای بایدن از نظر میزان محبوبیت در میان رای دهندگان دموکرات در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است. نظرسنجی آسوشیتدپرس در ماه گذشته نشان داد که میزان رضایت آقای بایدن در میان هم حزبی‌هایش ۷۳ درصد است - پایین‌ترین نقطه در دوران ریاست‌جمهوری او و ۹ امتیاز کمتر از هر مقطع دیگری در سال ۲۰۲۱. بر اساس نظرسنجی A.P، آقای بایدن به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری است، اما در ژانویه فقط ۴۸ درصد از دموکرات‌ها می‌خواستند او دوباره نامزد شود.

ارسال نظرات