۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۷۱۲۱۴۱
نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

بازارگردی زیبنده حجاج ایرانی نیست /حج؛ فرصتی برای ارسال پیام وحدت به جهان

بازارگردی زیبنده حجاج ایرانی نیست /حج؛ فرصتی برای ارسال پیام وحدت به جهان
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر اینکه بازارگردی زیبنده زائران ایرانی نیست، حج را بهترین فرصت برای ارسال پیام وحدت به سراسر جهان قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر کل حج و زیارت استان و دست اندرکاران حج استان با اشاره به اهمیت فریضه حج، گفت: دوستان و دشمنان به عملکرد و رفتار زائران ایرانی در این فریضه مهم الهی توجه ویژه ای دارند.

وی با بیان این که حج ملت ایران به عنوان یک کشور انقلابی از اهمیت بیشتری برخوردار است، افزود: آیین حج زائران ایران اسلامی معنا و پیام دیگری خواهد داشت و به همین دلیل از اهمیت بالاتری برخوردار است.

امام جمعه ساری با تأکید بر اینکه نگاه ما در آیین معنوی حج نباید تنها یک نگاه عبادی فردی و شخصی باشد، خاطرنشان کرد: فریضه الهی حج تمتع فرصت مناسبی برای رساندن پیام اسلام ناب و انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه ما باید پیام تقریب، وحدت و انسجام خود را به سایر امت اسلامی ایران برسانیم، ادامه داد: به همین دلیل باید رفتار زائران ایرانی در این فریضه مهم الهی رفتاری پخته تر و سنجیده تر باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه بازارگردی زیبنده زائران ایرانی نیست، تصریح کرد: زوار کشورمان باید از این فرصت معنوی به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه برخورد زائران کشورمان با زوار سایر کشورها باید مهربانانه و برادرانه باشد، افزود: زائران ایرانی باید با اعمال و رفتار خود زوار سایر کشورها را نسبت به ایران اسلامی خوش بین کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که زائران کشورمان باید روح عرفانی و معنوی آیین حج ابراهیمی را به خوبی لمس و درک کنند، خاطرنشان کرد: زائران حج ایرانی باید در بازگشت از این مراسم مهم از نظر یافته های معنوی غنی تر بازگردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تأمین امنیت مسافران و زائران ایرانی از سوی دولت میزبان تأکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر خود با دست اندرکاران این مراسم معنوی بر ضرورت آن تأکید کردند.

وی با بیان اینکه هنوز تلخی حادثه منا را فراموش نکردیم و متأسفانه دولت سعودی هنوز پاسخ مناسبی نسبت به آن حادثه ارائه نکرده است، بیان داشت: دولت میزبان باید نهایت تصمیمات و تمهدیدات لازم را در خصوص تأمین امنیت زوار خانه خدا انجام دهد.

امام جمعه ساری با تأکید بر اینکه در برابر سلطه استکبار جهانی و ایادی آنها به ویژه رژیم صهیونیستی باید تبری داشته باشیم، تصریح کرد: مراسم برائت از مشرکین جز لاینفک مراسم حج ابراهیمی است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات