۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۱۲۱۶۶
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تأکید کرد؛

جهاد تبیین؛ مهم ترین وظیفه امروز حوزویان / حوزه، پیشران جبهه فرهنگی باشد

جهاد تبیین؛ مهم ترین وظیفه امروز حوزویان / حوزه، پیشران جبهه فرهنگی باشد
مازندران - حجت الاسلام قائمی با بیان اینکه حوزویان باید در خط مقدم جبهه فرهنگی حضور پیدا کنند، جهاد تبیین را مهم ترین وظیفه امروز حوزه و روحانیت قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه قدسیه بهشهر با اشاره به موضوع رسالت حوزویان در طرح اصلاح نظام اقتصادی و ارز ترجیحی گفت: حوزه علمیه باید از مقام کنشگری و دفاعی خارج شده و به مقام پیشرانی برسد و حوزویان باید حضور فعال در خط مقدم جبهه فرهنگی داشته باشند تا تحولات جامعه را رقم بزنند.

وی به توطئه های متعدد دشمنان علیه کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات انقلاب ما ترورهای هدفمند از سوی دشمنان بود که شخصیت های تراز اولی همچون شهید صدر و شهید بهشتی به عنوان کسانی که در پی اصلاح ساختارها به ویژه در حوزه اقتصادی بودند به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب نتوانستیم ساختار اقتصادی درستی را ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: اقتصاد پس از انقلاب به سمت سوسیالیستی شدن جلو رفت و دولت محور شد و تا زمانی که امکانات داشتیم رشد کرد اما زمانی که تغییر زیست فرهنگی ما متاثر از فرهنگ غرب شد، مصرف گرایی و تنوع گرایی را به دنبال داشت و در نتیجه رشد اقتصادی معکوس و منفی را شاهد بودیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به سخنان امام راحل که فرمودند حوزه مادر و روحانیت شناسنامه انقلاب است، تاکید کرد: باید دانست که امروز تنها اسلام شیعی می تواند در مقابل لیبرالیسم قد علم کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به طرح هدفمند سازی یارانه ها از سوی دولت که با هدف اصلاح ساختارهای اقتصادی صورت می گیرد، افزود: طرح کمک معیشتی، انتقال کمک از سرمنشأ تولید به مصرف است، که در حال اجرا بوده و فلسفه آن کم کردن شکاف و رفع تبعیض طبقاتی می باشد.

حجت الاسلام قائمی با بیان اینکه ما متاثر از عدم متناسب سازی ساختار اقتصادی با انقلاب اسلامی وارد مسیری شدیم که باید مدل اجرای طرح های معیشتی را با هدف کاهش فاصله طبقاتی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: طبق تعبیر مقام معظم رهبری، اقتصاد نیاز به جراحی دارد و باید دانست که این جراحی تلفاتی به همراه خواهد داشت که باید در این خصوص دولت را همراهی کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، مهم ترین وظیفه حوزویان در این شرایط را جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: باید ضرورت و اهمیت اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها از سوی حوزویان برای مردم تبیین شود.

وی یکی از مهم ترین وظایف امروز حوزویان را جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: همه باید دراین جهاد کمک کنند تا این طرح دولت به سر منزل مقصود و مطلوب برسد نه این که تبلیغات سوء داشته باشند که مانع از رسیدن می شود.

حجت الاسلام قائمی با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی کشور نیازمند اصلاح برخی ساختارها است، تصریح کرد: دولت سیزدهم با آغاز اصلاح این ساختارها در تلاش است تا مشکلاتی که امروز در این حوزه با آن مواجه هستیم کاسته شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید بر اینکه رفع مشکلات اقتصادی در کشور نیازمند عزم ملی است، خاطرنشان کرد: باید علاوه بر تحقق رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید که بر تولید و اشتغال دانش بنیان تأکید کردند، دولت را در مسیر مهمی که گام برداشته است همراهی کنیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات