۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۷۱۲۶۵۱

ساخت بندری مدرن در شمال سودان با تامین مالی توسط یک هلدینگ در ابوظبی

ساخت بندری مدرن در شمال سودان با تامین مالی توسط یک هلدینگ در ابوظبی
گزارش رسانه‌های سودان حاکی است که با تامین مالی توسط یک هلدینگ در ابوظبی، بندری مدرن در شمال سودان احداث می‌شود؛ این توافق میان خارطوم و ابوظبی چهار ماه پس از سفر ژنرال البرهان به ابوظبی نشان از پا سفت کردن اماراتی‌ها در خاک سودان دارد.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از امروز (یک شنبه) ایرنا به نقل از روزنامه «الراکوبه - Alrakoba» سودان، گزارش‌های مطبوعاتی فاش کرد که دولت سودان برای ایجاد یک بندر جدید مدرن در شمال بندر سودان از طریق تامین مالی توسط یک هلدینگ در ابوظبی به عنوان بخشی از پروژه‌های کشاورزی و سرمایه‌گذاری با سرمایه شش میلیارد دلار با گروه «دال» توافق کرده است.
به نوشته روزنامه «یوم التالی»، این پروژه شامل اسکله‌هایی با مشخصات بین المللی و سامانه‌های حمل و نقل مدرن برای پذیرش کشتی‌های بزرگ کانتینری و «کشتی‌های فله بر» با ظرفیت بالا است.
همچنین این بندر شامل یک منطقه آزاد صنعتی و تجاری بزرگ و یک سازمان جمعیتی خواهد بود که حدود صد هزار کارگر را در خود جای می‌دهد.
بر اساس این گزارش، همچنین قرار است بزرگراهی به طول ۴۵۰ کیلومتر نیز از پروژه کشاورزی «ابوحمد» در ایالت رود نیل تا بندر جدید با تامین مالی ابوظبی احداث شود.
اسفند گذشته، ژنرال «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان در سفری رسمی به ابوظبی رفت؛ او در این سفر، با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، البرهان و بن زاید درباره همکاری در زمینه کشاورزی و توسعه اقتصادی و نظامی گفت وگو کرد.

بن زاید در این دیدار نسبت به ایجاد شراکت استراتژیک با سودان و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و بنادر و توسعه راه آهن علاوه بر همکاری نظامی و تبادل تجربه ابراز تمایل کرد.

ارسال نظرات