۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۱۲۷۲۴

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی دانش آموزان و فرهنگیان کرمانشاه

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی دانش آموزان و فرهنگیان کرمانشاه
کرمانشاه ـ مراسم تجلیل از برگزیدگان چهلمین دوره مسابقات قرآنی دانش آموزان و فرهنگیان استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، در مراسمی که امروز با حضور مسؤولان و مدیران استانی در کرمانشاه برگزار شد، از ۳۵۰ برگزیده چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم این استان تجلیل به عمل آمد.

این برگزیدگان در ۱۱  رشته‌ از جمله درک مفاهیم قرآنی، حفظ موضوعی قرآن کریم، حفظ معارف احادیث، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، نهج البلاغه، و صحیفه سجادیه حائز رتبه های برتر شدند.

گفتنی است ۷۵ نفر از شرکت کنندگان به مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافتند که تیرماه امسال در خراسان رضوی و آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

سلمان محمدی در این مراسم، بر ضرورت اجرای تربیت چند ساحتی تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش تمام ساحتی دانش آموزان یکی از مهم‌ترین موارد عنوان شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، لذا اولویت مهم ما تربیت اخلاقی، اعتقادی و دینی دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: دانش آموزان در کنار درس خواندن باید در مسائل اخلاقی و اعتقادی نیز رشد کنند.

وی با اشاره به شرکت ۲۶ هزار نفر از دانش آموزان آموزان فرهنگیان در مسابقات قرآنی، خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش تمام قد در خدمت فعالیت های پرورشی و دینی هستیم.

محمدی بیان داشت: در این دنیایی که آلوده به مسائل مادی و دنیوی است تنها راه نجات شنا کردن در دریای بیکران معنویت قرآن است و قرآن می تواند ما را از این بهبوهه نجات دهد.

وی گفت: انس با قرآن تاثیر بسزایی در زندگی دارد و راه انس با آن نیز گوش فرا دادن و تلاوت قرآن است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند باید در آیات قرآن تدبر، تامل و تفکر داشته باشیم تا بتوانیم از آن به عنوان چراغ راهی در زندگی بهره ببریم.

وی گفت: اگر همه ما به این توصیه‌ها دینی که در قرآن و احادیث اهل بیت(ع) به آن اشاره شده است عمل کنیم، مشکلات اقتصادی حل می‌شود و زندگی‌ها به لطف خدا پر خیر و برکت خواهد شد./1400/

ارسال نظرات