۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۷۱۲۸۶۱
فرمانده سپاه کربلای مازندران مطرح کرد؛

وقف؛ گره‌گشای بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها در جامعه

وقف؛ گره‌گشای بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها در جامعه
مازندران - سردار مسلمی با بیان اینکه وقف می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها در جامعه باشد، گفت: اوقاف با کمک مردم می‌تواند احیاء کننده نیات واقفان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، سردار سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلا در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه اوقاف یک نهاد انقلابی به‌شمار می‌رود که باید در مسیر محرومیت‌زدایی قدم بردارد، گفت: اوقاف با توجه به اینکه اموال و املاک واقفان خیراندیش را دراختیار دارد و از آن امانتداری می‌کند، در کنار اجرای امینانه باید به فکر محرومان هم باشد.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه وقف می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها در جامعه باشد، افزود: اوقاف در کنار مردم و با کمک مردم می‌تواند نیات موقوفات را احیا و زنده کند.

سردار مسلمی به تبلیغات مسموم دشمن در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و سیاسی کشور اشاره کرد و ادامه داد: فضاهای فرهنگی و معنوی بقاع متبرکه ظرفیت مهمی برای روشنگری هستند و باید از این ظرفیت برای خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن بهره‌گیری کرد.

وی بیان کرد: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه بزرگترین مجموعه‌های فرهنگی در مازندران به‌شمار می‌روند و در این اماکن باید چهره به چهره کار فرهنگی کرد.

اجرای امینانه نیات واقفین با احیای موقوفات

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف در جامعه بهترین راه دفاع از دین و ارزش های معنوی است، گفت: وقف بهترین ظرفیت در تقویت باورهای اعتقادی در جامعه محسوب می‌شود.

وی افزود: حضور امامزادگان و بقاع متبرکه در مازندران نشان دهنده ولایت‌مداری و عشق این مردم به اهل بیت(ع) و نوادگان آنها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، یکی از وظایف این مجموعه را مردم‌داری و دستگیری از مردم و نیازمندان دانست و اظهار داشت: دریافت عواید موقوفات از مستاجران موقوفات منجر به اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری با این که مازندران از جمله استان هایی است که بیشترین امامزاده و بقاع متبرکه را در سطح کشور دارد، تصریح کرد: این ظرفیت عظیم فرصت ارزشمندی در جهت تعمیق باورهای دینی و ارزش های اسلامی در جامعه است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که بقاع متبرکه و اماکن دینی بهترین ظرفیت برای مقابله با هجمه های و توطئه های فرهنگی دشمنان است، افزود: با توجه به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در سطح هر منطقه، می توان از پتانسیل ارزشمند در جهت رشد ارزش های دینی در جامعه بهره گرفت./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات