۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۱۲۹۰۹
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

هنر، ظرفیتی برای انتقال واقعیت های دوران دفاع مقدس به نسل جدید است

هنر، ظرفیتی برای انتقال واقعیت های دوران دفاع مقدس به نسل جدید است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس به نسل نو تأکید کرد و گفت: در این راستا می توان از زبان هنر به خوبی بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در بازدید از روند پیشرفت فیزیکی باغ موزه دفاع مقدس لرستان گفت: بخشی از تاریخ لرستان به دوران دفاع مقدس و مبارزات انقلاب برمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت تبیین و ترویج ارزش های دفاع مقدس میان نسل نو تأکید کرد و افزود: شهدا برای ما پیام دارند، باید پیام شهدا را که یک پیام قرآنی است در قالب هنر، تألیف کتاب، شعر و همچنین شیوه‌های مختلف به نسل کنونی و آینده منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس مربوط به تاریخ لرستان و باید به این مرکز توجه ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه دفاع مقدس نشان داد هر کشوری که بخواهد، می تواند استقلال خود را حفظ کند، بیان کرد: باید واقعیت‌های دفاع مقدس را به نسل کنونی و آینده با زبان هنر منتقل کنیم.

وی دفاع مقدس را محل روییدن خودباوری، ایثار و ازخودگذشتگی و تکلیف گرایی خواند و عنوان کرد: این روحیه را باید در یک محل متمرکز همچون باغ موزه دفاع مقدس  برای جوانان بازگو کنیم.

امام جمعه خرم آباد عنوان داشت: مجموعه باغ‌ موزه دفاع مقدس استان لرستان را باید برنامه‌محور و با تعامل و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، جوانان انقلابی و با گروه‌های فرهنگی که نشان‌دهنده رویش‌های انقلاب هستند، پیش برد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات