۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۱۳۰۷۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

صلابت دستگاه قضا حفظ شود

صلابت دستگاه قضا حفظ شود
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت جایگاه دستگاه قضا در جامعه اسلامی گفت: هر چه این نهاد بروزتر، سالمتر و داناتر به موازین قضایی باشد بهتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار رئیس کل دادگستری و همچنین اعضای شورای قضایی استان به اهمیت مسأله عدالت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مهم حکومت اسلامی برقراری عدالت در جامعه بوده و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بر همین اساس پایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجه و عمده ای از امنیت جامعه به حوزه قضایی و تلاش و تدبیر این قوه برمی گردد، گفت: ما نعمت امنیت را مدیون تلاش‌های افسران قضایی هستیم.

امام جمعه ساری با اشاره به سند تحول در قوه قضاییه افزود: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی برای بازنگری در عملکرد یک سال گذشته و ترسیم چشم انداز آینده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه طبیعت انسان طبیعت اختلاف برانگیزی است و باید به این امر توجه شود، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه تنها دستگاهی است که می تواند اختلافات و منازعات را چه در بخش صلح و سازش و چه در بخش اقدامات قضایی و صدور حکم سامان بخشیده و مدیریت کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت جایگاه دستگاه قضا در جامعه اسلامی تصریح کرد: هر چه این نهاد بروزتر، سالمتر و داناتر به موازین قضایی باشد بهتر است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه آگاهی عمومی جامعه به امر قضا و احقاق حقوق و چگونگی آن نیز باید ارتقا پیدا کند، بیان داشت: با حرکت در این مسیر جریان قضایی در جامعه شفاف‌تر و کارآمدتر خواهد شد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه آزادی و زندان هر دو نعمت هستند، افزود: از این رو کار نیروهای قوه قضائیه لطف است، اما یک طرف سیمای قهر و یک طرف هم سیمای لطف دارد، این کار عبادت بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به اینکه صلابت در دستگاه قضایی بسیار مهم است، تصریح کرد: این دستگاه یک هدف و یک آسیب کلی دارد که هدف اجرای عدالت و آسیب کلی آن هوای نفس است که منجر به رشوه، بی عدالتی، چشم‌پوشی از ظلم‌ها و غیره خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان تأکید کرد که حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی و امنیت طبیعت استان مازندران از سوی دستگاه قضا امری ضروری است.

افشین ایمانی
ارسال نظرات