۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۱۳۲۸۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

روایتگری صحیح در عرصه جهاد تبیین، چراغ راه فعالیت های فرهنگی است

روایتگری صحیح در عرصه جهاد تبیین، چراغ راه فعالیت های فرهنگی است
مازندران - حجت الاسلام شریف تبار گفت: امروز بهترین سلاح تبیین، عرصه تبلیغ و روایتگری به موقع و صریح برای دفاع از حریم اسلام و دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام شریف تبار، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در همایش ضرورت شیوه های جهاد تبیین در محلات ویژه امامان محلات روستایی و پایگاه های طرح تحول اجتماعی، ضمن بیان اهمیت استفاده از منابع و محتوای جهاد تبیین گفت: امروز حوزه های ارسال و انتقال پیام و خبر سرعت فزاینده دارد و فاصله های انتقال پیام از بین رفته است.

وی با اشاره به تولید محتوا در اندیشکده های آمریکایی و اروپایی، خاطرنشان کرد: امروز تولیدکننده محتوا به طور مستقیم با مصرف کننده ارتباط دارند و تولید کننده محتوا در اندیشکده های آمریکایی و اروپایی به راحتی خبر و محتوای مدنظر خود را به مصرف کننده مستقیم می رسانند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود: فعالیت های رسانه ای و محتوایی استکبار، کار در عملیات تبلیغ و تبیین را پیچیده تر می کند، بنابراین اقتضائات، رزمنده یا مجاهد میدان، بعنوان مبلغان این عرصه باید این مختصات را بشناسد.

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص جهاد در میدان، ادامه داد: ما مبلغان، اگر به مختصات میدان ناآگاه باشیم، جهاد و تلاش های ما دقیق و هدفمند نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند هر تلاشی جهاد نیست، آن جهادی مورد نظر است که ضمن دارا بودن ویژگی اخلاص و ایمان، شناخت از ادوات و میدان مبارزه است .

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، میدان تبلیغ را میدان مبارزه و جهاد، عنوان و خاطرنشان کرد: جنگ امروز، جنگ روایت ها است، تاریخ اسلام سرشار از منابع روایی صریح، صحیح و مستنداتی است که می تواند گره گشای بسیار از مشکلات و موانع باشد.

حجت الاسلام شریف تبار با تأکید بر اینکه امروز بهترین سلاح تبیین، عرصه تبلیغ و روایتگری به موقع، صریح برای دفاع از حریم اسلام و دین است، تصریح کرد: باید در این عرصه مجاهدانه حضور یافت تا بتوانیم با هجمه ها و توطئه های دشمنان مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه روایتگری صحیح در عرصه جهاد تبیین، چراغ راه فعالیت های فرهنگی و احتماعی است، خاطرنشان کرد: صفحات پر بهایی از مبلغان عرصه تبلیغ در زمان ائمه اطهار(ع) نگاشته شده است که آن خطابه ها راهگشای مسایل امروز ما است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: وقتی میگوییم این عمار، خصوصیات شخصیت عمار را نیز ببینیم که در شرایط سخت جنگ، عرصه تبیین را رها نکرد و در میان انبوهی از شبهات به دنبال رفع شبهه بود و در این مسیر مصداق «لا خوف علیهم و لاهم یحزنون» بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دشمنان در تلاش هستند دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را ضعیف جلوه دهند، خاطرنشان کرد: امروز بهترین راه برای خنثی سازی این توطئه دشمنان تبیین صحیح واقعیت ها در برابر جنگ رسانه ای دشمنان انقلاب اسلامی است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات